• ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
  • کد خبر: 24840
حقوق

در ادامه اجرای قانون الزام ورود و تکمیل اطلاعات پرداختی، مشخص شد حقوق کدام مدیران در صورت عدم اظهار اطلاعات پرداختی کارمندان قطع خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک، پس از اعلام شرط ورود و تکمیل اطلاعات پرداختی در سامانه حقوق و مزایا برای پرداخت حقوق، فرصتی تعیین شد تا دستگاه‌های که در این رابطه اقدام نکرده‌اند با ارائه تعهد کتبی حداکثر تا ۱۵ آذرماه اطلاعات را وارد کنند.

روز دوشنبه و همزمان با ۱۵ آذرماه آخرین مهلت ورود و تکمیل اطلاعات حقوق دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایا نیز به پایان رسید، و بر اساس هشدار به دستگاه‌ها،‌ اگر اقدام نکنند، تهدیدی متوجه کارکنان نیست و حقوق بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تمامی مدیران مرتبط، برای آذرماه پرداخت نخواهد شد.

گفتنی است که در اعلامیه اولیه کلیه پرداخت‌ها به دستگاه اجرایی یعنی تمام کارکنان و مدیران هدف قرار گرفته بودند ولی از آنجا که اجرای این پروسه قانونی ارتباطی به کارکنان ندارد و مسئولیت آن بر عهده مدیران مربوطه از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا مدیران مالی است، و همچنین در قانون برنامه ششم توسعه بر شفاف سازی پرداخت‌ها به ویژه مدیران تاکید شده است، در کنار عدم پرداخت حقوق مدیران، عملکرد تمامی دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشته و یا تکمیل نکرده اند، علاوه بر گزارش به هیات دولت و دستگاه‌های نظارتی، به صورت عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

الزام ورود اطلاعات به سامانه ثبت حقوق و مزایا به ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه بر می‌گردد که دستگاه‌های مشمول مکلف هستند اطلاعات حقوق، فوق‌العاده، هزینه، کمک هزینه، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران را در سامانه ثبت کنند. بر این اساس در قانون بودجه نیز تکلیف شده که از خردادماه، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان ، صرفا بر اساس اطلاعات سامانه پاکنام خواهد بود و از این تاریخ، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیر مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی مشروط به ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی