بورس

بازار سهام در ابهامات زیادی غرق است. ابهاماتی که بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت این اعتماد، بازار سهام به یک روند مثبت ادامه‌دار نیازمند است.

به گزارش ایران پژواک، بازار سهام در ابهامات زیادی غرق است. ابهامات اقتصادی متعدد دولت، بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت سرمایه به بازار سهام، بورس به یک روند مثبت ادامه‌دار نیازمند است.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام گفت: علاوه بر ابهامات موجود در بحث لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برجام، بازار هنوز ابهامات بزرگی دارد. تصمیمات اقتصادی دولت همچنان مشخص نیست.

وی ادامه داد: تا در بازار سهام شرایط مشخص نشود و روند مثبت شکل نگیرد اتفاق خاصی نمی‌افتد. هنوز هم بی‌اعتمادی در بازار موج می‌زند و راهی به جز اینکه حداقل دو هفته بازار سبز باشد و دوباره چشم سهامدار به مثبتی بورس عادت کند نمی‌بینم.

الیاس‌کردی تصریح کرد: در حال حاضر هر تصمیم جدیدی ولو مثبت بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. دولت باید یک ماه هیچ تصمیمی برای بازار نگیرد و هیچ قانونی را اضافه یا عوض نکند. بازار در حال حاضر صرفا به حمایت نیاز دارد. حمایتی که روی تابلو انجام شود و در حد شعار نباشد. البته اگر بورس واقعا طبق شعارها مهم است و برای دولت جایگاه دارد.

این کارشناس بازار سهام گفت: برخی می‌گویند بورس به حمایت دولت نیاز ندارد. اما این ممکن نیست. ۸۰ درصد این بورس دولتی است و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شد ۷۸ درصد از بازار سهام فقط متعلق به یک بنیاد است. در چنین شرایطی حمایت عملی دولت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بورس مهم است دولت یک ماه هیچ تصمیمی ولو خوب برای آن نگیرد. سهامدار که حس کند این بازار هم مثل مسکن، ارز و طلا در حال حرکت است برای خرید به بازار می‌آید و بازار به شرایط قبل بازمی‌گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی