مذاکرات وین

دقایقی قبل خبری با عنوان «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفتگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده است که شامل موضوعات هسته‌ای است.

به گزارش ایران پژواک، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیتر این خبر ناشی از سوبرداشت بوده و در متن گفتگو تنها به رفع برخی ابهامات در حوزه اقدامات هسته‌ای آن هم در دور ششم وین اشاره شده است.

رجانیوز از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده کسب اطلاع کرده است که جمهوری اسلامی در دور جدید گفتگوها، بخش‌های مغایر برجام از متن دور ششم را حذف و برخی بخش‌های ناقص آن را تکمیل کرده است. تا کنون نیز گفتگوها بر روی متن ایران صورت گرفته و طبیعتا به مرور زمان با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

این منبع آگاه افرود خبر منتشرشده از مذاکره‌کننده ارشد ایران در الجزیره به کار بر روی متون ارائه شده ایران اشاره داشته و همانطور که قبلا گفته شده تا بر روی همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.

الجزیره همچنین با حذف توییت خود در مورد حاصل‌شدن توافق، از قول باقری نوشت بر سر برخی مفاد پیش‌نویس ژوئن اختلاف نظر وجود دارد و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط از افزایش جلسات در وین میان هیات های اروپایی و ایرانی طی دو روز گذشته و پذیرش متون ارائه شده ایران از سوی طرف‌های اروپایی خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی