بازنشستگان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت پیشنهاد کرده تا ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کند که مجلس مخالف این درخواست دولت است و قطعاً این بند لایحه رأی نخواهد آورد.

به گزارش ایران پژواک، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «با نمایندگان» شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در حالی که بسیاری از جوانان کشور بیکار بوده و منتظر اشتغال هستند، منطقی نیست که ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کنیم و قطعاً مجلس به این درخواست دولت پاسخ منفی خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون بیکار در کشور منتظر فرصت اشتغال هستند، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز ۶۰ هزار بیکار داریم که عمده آنها افراد باسواد و تحصیل‌کرده در مقاطع بالاتر هستند که به دلیل بیکاری نمی‌توانند به ازدواج و فرزندآوری فکر کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر چند بنده وزیر کار نیستم اما از وزیر کار خواسته‌ایم تا به دنبال راهکاری جدی برای حل مشکل بیکاری باشند و نسبت به ساماندهی و تعدیل وضعیت نیروها نیز اقدامات اساسی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است.

حجت‌الاسلام موسوی ره‌آورد ایجاد اشتغال را تأمین مسکن و ازدواج با رویکرد مناسب دولت در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: به ازای هر ۳ نفر بازنشسته باید یک نفر در ادارات و دستگاه‌های دولتی استخدام شوند که این امر در قالب استخدام در ۲ نوبت سالانه به انجام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت پیشنهاد کرده تا ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کند که مجلس مخالف این درخواست دولت است و قطعاً این بند لایحه رأی نخواهد آورد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مطالبه اصلی جوانان ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی است که قطعاً با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به این مطالبه پاسخ خواهیم گفت.

گفتنی است دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به مجلس ارایه داد، آورده است که طبق بند د تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱، حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی ۲ سال افزایش می‌یابد. احکام قطعی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.

همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشکری و سازمان تأمین اجتماعی ۲ سال افزایش خواهد یافت.

افزایش ۲ سال به سن بازنشستگی واکنش هایی به همراه داشته است، بسیاری این اقدام را به نفع دولت به ضرر مردم می دانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی