• ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
  • کد خبر: 25278
هواشناسی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی فعال در جنوب کشور روز آینده اغلب مناطق کشور را دربرمی‌گیرد، گفت: فردا کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

به گزارش ایران پژواک، محمد اصغری، با اشاره به بارش باران در روز جاری در بخش‌های مختلف کشور خصوصاً فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌روز آینده فعالیت این سامانه بارشی کل مناطق کشور را دربرمی‌گیرد و در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب‌شرق کرمان و شرق خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز آینده در تنگه هرمز و سواحل شرقی هرمزگان دریا مواج و طوفانی است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا با نفوذ جریانات شمالی به نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز بارش برف خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز سه‌شنبه ۱۴ دی گستره فعالیت این سامانه بارشی نیمه شرقی کشور را دربرمی‌گیرد و بارش در جنوب سیستان و بلوچستان شدت دارد و این سامانه به تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

* ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴ دی

وی گفت: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴ دی با ورود موج دیگری به شمال‌غرب کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال‌غرب و غرب آغاز می‌شود و روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر گستره بارش‌ها سواحل شمالی کشور و شمال‌شرق را نیز فرامی‌گیرد و در سایر مناطق به جز نوار جنوبی کشور بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۱۵ دی شدت بارش‌ها در مازندران خواهد بود و دریای خزر مواج و طوفانی است. 

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه در شرق و جنوب‌شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید داریم، گفت: این سامانه اواخر وقت پنج‌شنبه از شرق کشور خارج می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در دو روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهیم داشت.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران نیمه ابری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و ۳ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی