مرتضی فنونی‌زاده

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: ای کاش مساوی مقابل شهرخودرو و هوادار جلوی تیم‌هایی مثل سپاهان و ذوب آهن رقم می خورد تا به آدم برنخورد.

به گزارش ایران پژواک، دیدار هفته چهاردهم تیمهای شهرخودرو و پرسپولیس با تساوی شاگردان یحیی گل محمدی مقابل تیم سابق همین مربی در شهر مشهد به پایان رسید.

مرتضی فنونی درباره دیدار تیم‌های شهرخودرو و پرسپولیس و دلایل تساوی تیم تهرانی در مشهد اظهاراتی را مطرح کرد:

انتظار چنین تساوی را مقابل تیم ته جدولی داشتید؟

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است. ما تیم‌هایی مثل سپاهان و ذوب‌آهن را البته با کمی خوش شانسی می بریم چون هر دو این تیم ها مقابل ما بهتر بازی کردند ولی می آییم جلوی تیم‌هایی مثل شهرخودرو و هوادار امتیاز مفت را از دست می‌دهیم. ای کاش با سپاهان و ذوب‌آهن مساوی می‌کردیم در آن صورت به آدم بر نمی خورد. ولی مساوی با تیم های ته جدولی اصلا خوب نیست.

شرایط پرسپولیس در این بازی را چطور دیدید؟

متاسفانه پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی گل خورد و با گل به خودی گلی هم گل زد! یعنی بازیکنان پرسپولیس نتوانستند دروازه تیم ته جدولی را باز کنند. در نیمه اول کمی روی دروازه حریف فشار آوردیم ولی در نیمه دوم اوضاع تیم بیشتر از قبل خراب شد.

چرا پرسپولیس تا این اندازه در رسیدن به دروازه حریف ضعیف عمل می کرد؟

ما در ترکیب تیم چند بازیکن سابق تیم شهرخودرو را می دیدیم که البته سرمربی تیم پرسپولیس هم خودش سابقه مربیگری در این تیم را داشت. وقتی مربی می‌بیند بازیکنانش ۲۰ دقیقه نتوانسته اند دستوراتش را در زمین اجرا کند چرا آنها را بیرون نمی‌کشد؟ تا کی قرار بود صبر کنیم؟ به نظرم این بازی پرسپولیس در ۱۴ هفته گذشته ضعیف ترین بازی این تیم بود.

چطور؟

وقتی تا دقیقه ۸۰ بازی دروازه بان تیم شهر خودرو یک بار از بغل زمین نیفتاده و فقط یکی دو بار با سینه روی زمین افتاد مشخص می کند ما چقدر مقابل این تیم ضعیف بودیم. از دقیقه ۵۰ یا ۶۰ به بعد هم که آنها در لاک دفاعی فرو رفتند و پرسپولیس حتی یک شوت هم نزد. البته یک شوت از طرف سیامک‌نعمتی زده شد که آن هم اگر به مدافع نمی‌خورد بیرون می رفت و به درد نمی خورد.

این تساوی چقدر در نتیجه گیری کلی پرسپولیس تاثیرمی گذارد؟

خداراشکر پرسپولیس کم امتیاز ندارد ولی این فرصت ها نباید از دست برود. چرا پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی گل خورد؟ سیدجلال در آستانه چهل سالگی است ولی هنوز هم خیلی بهتر از سایر مدافعان توپ را دفع می‌کند. دفع توپ از روبرو کاری ندارد. من با ۶۲ سال سن هم می توانم توپ از روبرو را دفع کنم ولی توپی که از کناره ها می آید سخت است. نکته دیگر در رابطه با حضور چهار مدافع در زمین بود. وقتی ما گل می خواهیم و تیم حریف عقب نشسته چرا باید با چهار دفاع بازی کنیم؟ چرا باید با دو هافبک دفاعی بازی کنیم. سرلک و کمال چرا هر دو در زمین مانده بودند؟ یکی از اینها می توانست بیرون بیاید و به جایش مهاجم وارد شود. پرسپولیس در این بازی خیلی بد بود، ولی باز هم به این تیم امید داریم و حمایتش می‌کنیم. فقط این را باید بگویم که من طرفدار پرسپولیس هستم نه تیم شهر خودرو.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی