• ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
  • کد خبر: 25386
روسیه

وزارت امور خارجه روسیه اظهارات روز گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره این کشور را «کاملا توهین آمیز» توصیف کرد.

به گزارش ایران پژواک، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که واشنگتن از دخالت روسیه در قزاقستان نگران است و حضور نظامیان روس در قزاقستان را سؤال برانگیز توصیف کرد.

وی سپس تصریح کرد که وقتی روسیه به قزاقستان وارد شود، دیگر بیرون کردن آن‌ها از این کشور دشوار خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات بلینکن عنوان کرد ضروری است که دخالت‌های نظامی آمریکا در تمام بخش‌های جهان یادآوری شود.

وزارت امور خارجه روسیه که این بیانیه را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، سخنان بلینکن را «کاملا توهین آمیز» توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن باید سوابق مداخله‌های خود در کشورهایی مانند ویتنام و عراق را بررسی کند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه به جنایت نظامیان آمریکایی در حمله به غیرنظامیان اشاره کرد که طی آن برخی از نظامیان اقدام به سرقت از منازل غیرنظامیان کرده و در برخی موارد آنها را مورد تجاوز قرار می‌دادند.

از حدود چند روز پیش، اعتراضاتی پراکنده در شهرهای قزاقستان در اعتراض به افزایش قیمت گاز مایع آغاز شد که برخی از این اعتراضات سوء استفاده کردند و آن را به خشونت کشاندند.

در پی تشدید اعتراضات در قزاقستان، مقام‌های ارشد این کشور از روسیه درخواست کردند که نیروهای «سازمان پیمان امنیت جمعی» را برای برقراری امنیت به قزاقستان اعزام کنند.

برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا تلاش کردند تا روسیه را در این قضیه مقصر جلوه بدهند و اعتراضات در قزاقستان را به نوعی تلاش مسکو برای مداخله در قزاقستان جلوه دهند.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به تحولات اخیر در قزاقستان نیز گفت:‌ «ما رخدادهای اخیر در یک کشور دوست را تلاشی با تحریک خارجی می‌بینیم که هدف آن استفاده از گروه‌های مسلح و آموزش‌دیده و توسل به زور برای تضعیف امنیت و یکپارچگی این کشور است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی