بورس

بازار سهام همچنان بر مدار منفی استوار است. انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات برجام این روزها بیش از هر اتفاق دیگری بورس را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایران پژواک، بازار سهام همچنان بر مدار منفی استوار است. شاخص کل بورس امروز هم با ۴۱۸۰ واحد منفی کار خود را به پایان رساند. این در حالی است که سرعت افت ابتدایی بازار با رشد گروه‌های بانک و خودرو در ادامه اندکی کاسته شد.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سهام گفت: بورس امروز هیجان منفی کمتری داشت و شاخص کل هم افت کمتری متحمل شد. خالص معاملات حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود و خروجی پول حدود ۲۸۰ میلیارد تومان و کمتر از دیروز بود. وضعیت بورس هنوز به ثبات نرسیده و اعتماد چندانی به بورس از سوی سهامداران نیست.

وی ادامه داد: برجام و شائبه افت هیجانی دلار مشابه تیر ۹۴ وجود دارد. ممکن است افت نرخ دلار آزاد حتی تا زیر قیمت دلار نیما ادامه یابد. در صورت حصول توافقات کاهش نرخ دلار تا ۲۵۰۰۰ تومان وجود دارد. این نرخ برای بورس خوب است اما در صورت اخبار هیجانی از برجام امکان تاثیر منفی بر بازار سهام در کوتاه‌مدت وجود دارد.

بورس فعلا محافظه‌کار است

نصیرزاده گفت: در حال حاضر شرکت‌های حساس به نرخ دلار مثل شرکت‌های صادراتی کشش رو به بالایی ندارند. تقاضای چندانی در کوتاه‌مدت نیست و این در حالی است که قیمت‌ها به شدت به قیمت‌های ارزنده نزدیک شده است.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: در مقابل گروه‌هایی داریم که از اخبار برجامی منتفع می‌شوند، مثل خودرو، بانک، بیمه، حمل‌ونقل و … . این گروه‌ها امکان نوسان مثبت در کوتاه‌مدت را دارند.

وی افزود: بورس فعلا نوسانات منفی و رفتار محافظه‌کارانه دارد و خریدار قدرت خرید ندارد. محدوده حمایتی برای شاخص کل بورس حدود یک میلیون و ۲۸۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است. بورس از نظر نسبت پی‌برای، عملکرد شرکت‌ها و قیمت‌ها در اکثر صنایع مناسب است.

نصیرزاده بیان کرد: در این بین نقش برجام به عنوان فاکتور کوتاه‌مدت و  هیجانی بر بورس موثر است. در بلندمدت و با مشاهده تاثیرات مثبت برجام بر اقتصاد بازار سهام نیز از این اتفاق تاثیرات مثبتی خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی