مغز انسان

گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه چین در حال ساخت سلاح‌ "کنترل مغز" است، باعث نگرانی نمایندگان پارلمان اروپا شده است.

به گزارش ایران پژواک، سیاستمداران ایتالیایی به رهبری مارکو کامپونوزی و استفانیا زامبلی در این رابطه پیامی خطاب به کمیسیون اروپایی منتشر کرده اند

این سند خاطرنشان می کند که ایالات متحده آمریکایی آکادمی پزشکی نظامی چین و همچنین 11 موسسه تحقیقاتی وابسته به این آکادمی را به اتهام کمک به ارتش چین در تولید سلاح برای "کنترل مغز" در لیست سیاه قرار داده است.

به گفته نمایندگان پارلمان اروپا، مقامات چین در حال توسعه "روش هایی برای استفاده بیشتر از آخرین پیشرفت های بیوتکنولوژیکی در حوزه نظامی" هستند. آنها ویرایش ژن، بهبود قابلیت کار انسان و رابط ‌های مغز و رایانه را از حمله چنین پروژه‌هایی می دانند.

در همین راستا، نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا خواستند تا اطلاعاتی را درباره اتهامات علیه چین به اشتراک بگذارد. این سیاستمداران همچنین پرسیدند که آیا در صورت تایید این اتهامات در تحقیقات بیشتر، اتحادیه اروپا قصد دارد اقدامات تلافی جویانه ای انجام دهد.

در دسامبر 2021، اطلاع حاصل شد که وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا تحریم هایی را علیه آکادمی تحقیقات پزشکی نظامی در چین اعمال کرده است. تعدادی از شرکت های گرجستان، مالزی و ترکیه نیز تحت تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی