سگ

روزنامه خراسان در گزارشی به رواج پدیده جدید به نام برگزاری جشن تولد برای سگ‌خانگی حمله کرده است.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه خراسان در گزارشی به رواج پدیده جدید به نام برگزاری جشن تولد برای سگ‌ خانگی حمله کرده است. در این گزارش آمده است که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که مربوط به جشن تولد یک سگ‌خانگی است! در این ویدئو، زوج جوان برای سگ‌ خانگی‌شان کیک تولد خریده‌اند، میزی پر از بادکنک، خوراکی و ... در یک باغ تقریبا مجلل چیده‌اند و آهنگ "تولدت مبارک" را پخش و شمع تولد سگ‌شان را به جای او فوت می‌کنند! در تجمل‌گرایی فرد تلاش می‌کند تا تمام حس‌های بی‌ارزشی، ناکافی بودن، کوچک بودن و دیده نشدن خود را از طریق به نمایش گذاشتن دارایی‌ها و چیزهایی مثل خانه، خودرو، لباس و ... کمرنگ یا محو کند اما چون تمامی این حس‌ها درونی شده‌اند، از طریق نمادهای بیرونی محو نخواهند شد. پیامدهای بدعت‌های نامناسب و عجیب مانند گرفتن جشن تولد برای سگ خانگی، فقط شخص و خانواده‌اش را درگیر نمی‌کند بلکه برای جامعه هم آسیب‌زاست. در شرایط اقتصادی فعلی که همه ما با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، انتشار چنین ویدئوهایی باعث فشار روانی روی افراد می‌شود. شاید اگر این افراد را با پیامدهای منفی تجمل‌گرایی مثل تباهی سرمایه‌های ملی و به‌وجود آمدن فقر، شکل‌گیری خصوصیات رفتاری منفی مانند حسادت، طمع، ناامیدی و از بین رفتن آرامش و ایجاد استرس و اضطراب در افراد جامعه آشنا کنیم، هیچ‌وقت دست به چنین کاری نزنند."

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این گزارش واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از این کاربران عنوان می‌کنند در ایران به بسیاری از موارد ایراد گرفته می‌شود، مواردی از قبیل آواز خواندن، دوچرخه سواری، حضور و حجاب بانوان و حتی داشتن حیوان خانگی، واردات آلات موسیقی و غیره ... . کاربرانی عنوان می‌کنند هر شخصی برای خود یک دلخوشی دارد و این دلخوشی ممکن است هر چیزی یا هر شخصی باشد بنابراین به جای خرده گرفتن از دیگران بهتر است امید را در دل آنها زنده کنیم.

کاربرانی اما عنوان می‌کنند اغلب افرادی که حیوان خانگی دارند به تغذیه، سلامت، بازی و موارد دیگر حیوان خود توجه دارند و جشن تولد آنها نیز یکی از این موارد است. بنابراین دلیلی ندارد که به سگ گردانی و یا جشن تولدی که صاحبان این حیوانات برای آنها می‌گیرند ایراد گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی