• ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 2557
هوایی

نشریه تخصصی «دیزاین بوم» (Designboom) هفت عکس را از میان 4 هزار و 400 عکس از 101 کشور جهان برنده مسابقه عکس‌های هوایی جهان در سال 2018 معرفی کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از پایگاه اینترنتی مجله دیزاین بوم، این نشریه تخصصی انگلیسی زبان، هر سال مسابقه عکس هوایی را در سطح عکاسان حرفه‌ای برگزار می کند.

مسابقه عکس پهپاد دیزاین بوم در شش بخش برگزار می‌شود و به عکاسان این امکان را می‌دهد تا به شکلی خلاقانه زیبایی‌های زمین را در گوشه و کنار جهان به تصویر کشند.

برنده عکس هوایی 2018 یک خرس قطبی را نشان می‌دهد که میان یخ های درحال ذوب در حرکت است، این عکس توسط « فلوریا لدوکس» (Florian Ledoux) ثبت شده است.

جایزه بخش حیات وحش، به تصویر هوایی از یک کوسه در میان ماهی‌ها کار »آدام بارکر« (Adam Barker) تعلق گرفت که توسط ثبت شده است.

جایزه بخش انتزاعی تصویر هوایی 2018 نیز به عکسی از جاده مارپیچ کار که توسط »اوید پاپ « (Owid Pop) ثبت شده است.

جایزه بخش مردم نیز به تصویری حجاج و زائران خانه خدا در مکه کاری از «کینگوها شویی» (Qinghua Shui) اختصاص یافت.

جایزه بخش شهری تصویری هوایی از شهری است که میان ابرها فرو رفته است، این عکس توسط «فرانچسکو کوتوو» (Francesco Cattuto) ثبت شده است.

جایزه ورزشی تصویر هوایی به عکسی از مسابقه اسکی رسید که توسط « وینسنت ریمرسام» (Vincent Riemersma) ثبت شده است.

جایزه بخش طبیعت تصویر هوایی 2018 نیز به تصویر آثار باستانی اثر « گابریل اسکانو» (Gabriel Scanu) رسید.

از زمان آغاز عکاسی هوایی، فضایی ایجاد شده است تا به وسیله آن چشم اندازهای منحصر به فردی ثبت شد. این تصاویر فرصتی برای مطالعه باستان شناسی، زمین شناسی، جغرافیا و مطالعات زیست محیطی، در شهرها و روستاها ایجاد کرده است.

عکاسی هوایی موضوع جدیدی نیست و در گذشته عکاسانی چون فلیکس نادار، در سال 1858 در ارتفاع 260 فوت عکاسی کردند و تصاویری هوایی زیبایی را از اطرف پاریس ثبت کردند.

با این حال توسعه تکنولوژی، به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین، یک وسیله نقلیه جدید برای عکاسان است تا با گسترش کنجکاوی خود ، قابلیت های عکاسی را افزایش دهند.

عکاسی با کمک هواپیمای بدون سرنشین روشی مدرن برای ارائه نگاهی تازه به جامعه و حوزه شهری انسان امروز محسوب می‌شود. عکاسی پهپادی توانایی مسطح کردن تصویر را دارد و تغییرات را در الگو و مقیاس سطحی زمین نشان می دهد. تصاویر هوایی به طور کلی و تصاویر ارسال شده به این مسابقه به شکل ویژه درکی فراتر از دید معمول به جهان را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی