ملانی

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه گزارش دادند که والدین اسلووِنیایی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا با اعمال نفوذ او موفق به کسب تابعیت این کشور شده‌اند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از  «ای بی سی»، «ویکتور و آمالیا کناوس» گرین کارت خود را به تازگی دریافت کرده‌اند.

گرچه وکیل این دو هرگونه اعمال نفوذ خاندان ریاست جمهوری آمریکا را در این موضوع رد کرده، اما منابع آگاه به «اِی بی سی» گفته‌اند که ملانیا ترامپ خود پیگیر اعطای حق شهروندی به والدینش بوده است.
این در شرایطی است که رئیس جمهوری آمریکا پیش از این بارها از آنچه که «مهاجرت زنجیره‌ای» خوانده، انتقاد کرده است.
وی چند ماه پیش از کنگره خواسته بود که از مهاجرت افراد به آمریکا، به صرف اینکه اعضای خانواده آن‌ها پیش از این به این کشور نقل مکان کرده‌اند، جلوگیری کند.

دولت ترامپ همواره موضع سرسختی در قبال مهاجران و پناهجویان داشته و برای متوقف کردن روند مهاجرت، دست به اقدامات متعدد از جمله لغو توافق‌های مربوطه و وضع قوانین محدودکننده زده است.

رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته قانونی را لغو کرد که بر اساس آن نزدیک به 2میلیون پناهجوی جوان اجازه اقامت داده بود.
قانون موسوم به «داکا» که در دولت «باراک اوباما» به تصویب رسید، آن دسته از مهاجرانی را تحت حمایت قرار داده بود که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.

جدال برسر سرنوشت این افراد که در رسانه‌های آمریکا از آن‌ با عنوان «رویاپرداز» یاد می‌شود، تاکنون به چندبار تعطیلی دولت آمریکا به علت عدم توافق برسر لایحه بودجه منجر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی