دکتر حسن روحانی در روز صنعت دفاعی، گفت: ذات دفاعی ایران، مردمی است. بسیج قدرتی بزرگ، مردمی و رابط ملت و نیروهای مسلح است.

به گزارش ایران پژواک، رئیس جمهور در روز صنعت دفاعی در ادامه ارائه تحلیلی از قدرت دفاعی ایران که ناشی از پیوند نیروهای مسلح و ملت است، گفت: ساختار دفاعی کشورمان، ساختاری مردمی است، بار بزرگ و اصلی نیروهای مسلح کشورمان، بر دوش بخش مردمی آن یعنی سربازان وظیفه است و از سوی دیگردر کشورمان نیرویی به اسم بسیج داریم که به عنوان یک قدرت بزرگ علاوه بر آنکه بخش مردمی نیروهای مسلح را تقویت می‌کند، مردم را نیز کاملاً با نیروهای مسلح کشور، متصل کرده است و هر جا نیروهای مسلح و مردم کشوری اینچنین پیوندهای مستحکم و گسترده داشته باشند، شکست‌ناپذیر خواهند بود.

دکتر روحانی اضافه کرد: اگر در کنار این ویژگی‌ها، فرماندهی نیروهای مسلح نیز مردمی باشد، یعنی منتخب و مورد اعتماد مردم باشد و علاوه بر این اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم باشد، توانمندی و قدرت نیروهای مسلح مضاعف خواهد شد. در زمان جنگ وقتی امام راحل فرمانی صادر می‌کردند، با فرمان یک فرمانده نظامی معمولی فرق داشت چرا که مردم به این رهبر مردمی و دینی از عمق جان اعتماد داشته و به او عشق می‌ورزیدند و می‌دانستند که آنچه او می‌گوید برای تأمین مصالح عمومی کشور است و نه تأمین منافع فردی.

رئیس ادامه داد: این اعتقاد و ایمان بین فرمانده نیروهای مسلح با نیروهای مسلح و نیروهای مسلح با مردم و مردم با آن فرمانده، قدرت بزرگی ایجاد می‌کند. اساس قدرت ما قدرت نیروی انسانی است که روحیه، انگیزه و ایمان آن، فراتر از قدرت سلاح، ابزار و تجهیزات عمل می‌کند.

http://www.iranpejvak.com/d/2018/08/26/0/5592.mp4

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی