جسی

یکی از زنانی که مدعی شده نامزد عضویت در هیأت قضات دیوان عالی آمریکا سال‌ها پیش به او حمله جنسی کرده در مجلس سنا علیه او شهادت داد.

به گزارش ایران پژواک، «برت کاوانا»، که از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا انتخاب شده توسط سه زن به رفتارهای نامناسب جنسی متهم شده است.

«کریستین بلازی فورد»، استاد روان‌شناسی دانشگاه «پالو آلتو» اولین زنی بود که کاوانا را به رفتار نامناسب جنسی متهم و ادعا کرده او در جریان یک جشن در مدرسه در سال ۱۹۸۲ قصد تجاوز به او را داشته است. کاوانا این اتهامات را رد کرده است. کاوانا و فورد هر دو روز پنجشنبه در جلسه‌ای در کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داده و از خودشان دفاع کردند.

برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنا، بعد از مطرح شدن این اتهامات علیه «کاوانا» هنوز درباره دادن رأی مثبت به او مردد هستند. استماع روز پنجشنبه ممکن است نتیجه تأیید صلاحیت کاوانا در مجلس سنا را مشخص خواهد کرد. ترامپ از کاوانا دفاع کرده و انگیزه‌های متهم‌کنندگان او را زیر سوال برده است.

«فورد» در بیانیه آغازین خود گفت بنا به وظیفه شهروندی‌اش در این نشست حاضر شده تا بگوید برای او و کاوانا، زمانی که در دبیرستان بوده‌اند چه اتفاقی رخ داده است. فورد گفته اتفاق مورد نظر تابستان سال ۱۹۸۲ اتفاق افتاده، زمانی که او بین ۱۴ تا ۱۵ سال سن داشته است.

فورد گفت جولای سال ۲۰۱۸، زمانی که در رسانه‌ها دیده که برت کاوانا یکی از گزینه‌های هیأت قضات دیوان عالی آمریکا است تصمیم گرفته که اطلاعات مربوط به آنچه برایش رخ داده را در اختیار مجلس سنا و رسانه‌ها قرار دهد.

او گفت بعد از افشای نامش در رسانه‌ها، او و خانواده‌اش به طور مدام هدف آزار و تهدید به قتل قرار گرفته‌اند. فورد گفت او و همسرش مجبور شده‌اند خانه شخصی‌شان را ترک کنند و در منطقه‌ای امن با نگهبان زندگی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی