صرافی

آخرین روز هفته هم از تب‌وتاب بازار غیررسمی ارز تهران نکاست و امروز هم جنب و جوش دلالان، خریداران و فروشندگان ارز در بازار به چشم می‌خورد.

به گزارش ایران پژواک، جنب و جوشی که به گفته دلالان تفاوتی با روز گذشته نداشته است. می‌توان گفت بارزترین ویژگی بازار امروز سرگردانی فروشندگان و خریداران ارز خانگی است که بین دلالان سرگردانند و نه تنها نمی‌دانند باید ارز بخرند یا بفروشند بلکه درمورد نرخ واقعی ارز هم دچار شک و شبهه‌اند.

در بازار غیر رسمی امروز ارز در تهران تابلوی بسیاری از صرافی‌ها خاموش بود، اما صرافی‌ها ارز را با نرخی بین 14 هزار و ۳۰۰ تا 14هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند و با نرخ بین 13 هزار و ۸۰۰ تا ۱۴۰۰۰تومان می‌خریدند. البته صرافی‌های دیگری هم بودند که نرخ ۱۰۰۰۰ برای خرید و ۱۰ هزار و 100 تومان برای فروش را روی تابلوی خود درج کرده بودند که اکثرا عاری از متقاضی بودند. یکی از صاحبان صرافی می‌گفت: اگر کسی به ما ارز با نرخ ۱۰ هزار تومان بفروشد ما هم ارز ۱۰ هزار 100 تومانی خواهیم فروخت.

صاحب صرافی دیگری درمورد نرخ 10 هزار تومانی که روی تابلوی خود درج کرده توضیح داد: این نرخ برای ارز مسافرتی است که قرار است بخش‌نامه آن روز شنبه ابلاغ شود و تا قبل از آن ما خرید و فروشی نداریم. البته صرافی بانک ملی ارز مسافرتی را به قیمت ۱۳ هزار و 800 تومانی به فروش می‌رساند که مورد استقبال هم قرار گرفته بود.

در میان صرافی‌هایی که یا تابلوی خود را خاموش کرده بودند و یا نرخ ۱۰ هزار تومان را روی تابلوی خود درج کرده بودند، یک صرافی بود که روی تابلوی خود نرخ ۱۴هزار تومان برای خرید و ۱۴ هزار و ۱۴۰تومان برای فروش ارز را ثبت کرده بود. رقمی که به نرخ خرید و فروش دلالان بسیار نزدیک بود و به همین دلیل شاهد صف طویلی از متقاضیان در ورودی این صرافی بودیم. متقاضیانی که علت تمایل به خرید از این صرافی را سقف فروش ۵۰۰۰دلار عنوان کردند و گفتند نرخ ارزی که این صرافی اعلام کرده از یک طرف به نرخ بازار آزاد نزدیک‌تر است و از طرف دیگر به دلیل اینکه صرافی است امنیت بیشتری دارد و مطمئن‌تر است.

از سوی دیگر بازار دلالان همچنان گرم بود و رنج قیمت آن‌ها برای خرید دلار از مشتری بین ۱۳ هزار و 500 تومان تا ۱۴ هزار تومان و نرخ فروش آن‌ها از ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود. اکثرا دلالان از خرید یورو امتناع می‌کردند و این ارز را با نرخی بین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان می‌خریدند. اکثر دلالان خواهان خرید ارز از مردم بودند و بین مردم راه می رفتند و با سوال "کی دلار داره؟ " توجه مردم را به خود جلب می‌کردند.

در این میان سرگردانی خریداران و فروشندگان خانگی ارز بیشتر جلب توجه می‌کرد. مردمی که نمی دانستند ارز بخرند یا بفروشند و به توصیه کدام دلال گوش کنند. زیرا برخی دلالان سعی می‌کردند هر طور شده مردم را راضی به فروش کنند و برخی دیگر به آن ها توصیه می‌کردند از آن‌ها ارز بخرند و ارز خود را نفروشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی