• ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
  • کد خبر: 4434
لوازم خانگی

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی برای حمایت از مصرف‌کنندگان و با تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از سه شنبه اجرا می‌شود.

به گزارش ایران پژواک به نقل از ایران جیب، امین منانی امروز در یک نشست خبری با اشاره به مشکلات و مسائلی که در حوزه عرضه لوازم خانگی در ماه‌های اخیر پیش آمده است، گفت: این موضوع ما را بر آن داشت تا طرح پیش‌فروش لوازم خانگی را برای اطمینان بخشی به مشتری به اجرا درآوردیم.

قائم مقام یکی از شرکت‌های تولید لوازم خانگی داخلی بیان داشت: براین اساس طرح پیش‌فروش لوازم خانگی به مراجع مربوطه ارائه شده و پس از بررسی‌های انجام شده توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت قرار است از فردا اجرا شود و  بر این اساس طرح فروش ۱۶۰ مدل محصول لوازم خانگی شامل یخچال و فریزر ، لباسشویی و اجاق گاز در دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت،  از فردا صبح آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: پیرو اجرای این طرح این برند تولید کننده لوازم خانگی داخلی تعداد محدودی از مجموعه لوازم خانگی تولیدی شرکت را عرضه خواهد کرد و هر متقاضی با کد ملی می‌تواند برای خرید اقدام کند.

منانی بیان داشت: در این طرح پیش فروش این امکان را برای خریدار فراهم کرده‌ایم تا خریدار تقاضاها یا سبد کامل لوازم خانگی مورد نیاز خود را تا 6 ماه آینده یعنی فروردین ماه سال 98 سفارش دهد.

وی افزود: برای اطمینان از تحویل کالاهای سفارش شده توسط مشتریان 25 درصد جریمه دیرکرد در نظر گرفته شده تا در صورت عدم اجرای تعهدات توسط تولیدکننده این جریمه دیرکرد به مشتری پرداخت شود، همچنین 7 درصد جریمه انصراف برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

قائم مقام این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی اظهار داشت: با اجرای این طرح مصرف‌کننده مطمئن خواهد بود که هر کدام از لوازم خانگی را که پیش‌خرید کرده، در زمان تحویل به قیمت روز ثبت‌نام تحویل خواهد گرفت، ضمن اینکه 2 درصد تخفیف به مصرف‌کننده داده می‌شود، یعنی اگر کالایی هم‌اکنون 10 میلیون تومان است و مشتری آن را برای دریافت در 5 ماه دیگر پیش‌خرید کرده است، کالای خود را با قیمت 9 میلیون تومان تحویل می‌گیرد، این در حالی است که با توجه به نوسان قیمت ارز ممکن است این کالا در 5 ماه اینده 13 میلیون قیمت‌گذاری شده باشد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح 50 هزار دستگاه لوازم خانگی با قیمت قطعی برای تحویل از یک تا 6 ماه عرضه می‌شود، ضمن اینکه یک طرح مشارکتی هم به اجرا در خواهد آمد که خریدار با پرداخت 50 درصد از بهای قیمت کالای پیش خرید و سود مشارکت 18 درصدی می‌تواند کالای خود را در زمانی که مشخص می‌کند، تحویل بگیرد.

منانی با بیان اینکه در طرح پیش‌فروش لوازم خانگی نحوه فروش مورد تایید سازمان حمایت است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از قطعات و مواد اولیه این شرکت وارداتی است، گفت: ثبت‌سفارش‌های لازم را برای تامین قطعات پیش‌فروش‌ها انجام داده‌ایم و هیچ مشکلی برای تامین قطعات نداریم.

قائم مقام این شرکت تولید کننده لوازم خانگی اظهار داشت: همچنین از آنجا که کلیه قطعات مورد نیاز دستگاه‌های لوازم خانگی که پیش فروش می‌شود و طی 6 ماه تحویل داده می‌شود را اکنون انجام می‌دهیم، نگرانی برای افزایش قیمت وجود ندارد و قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

وی افزود: تمامی قیمت‌های درج شده برای محصولات عرضه شده در این طرح با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شده و قیمت کالا نیز بر روی سامانه 124 سامانه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ثبت شده است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.snowa.ir از فردا ساعت 10 صبح برای ثبت سفارش و خرید اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی