دلار5

در پی رکورد شکنی ارزش دلار در مقابل روپیه پاکستان و نگرانی‌های مردم این کشور بانک مرکزی پاکستان علت افزایش نرخ دلار را اعلام کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از ای آر وای نیوز، بانک مرکزی پاکستان در واکنش به افزایش بی‌سابقه نرخ دلار نسبت به روپیه این کشور اعلام کرد: دلیل اصلی این نوسان بدهی‌های فراوان خارجی پاکستان می‌باشد.

در بیانیه بانک مرکزی پاکستان آمده است: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی یکی دیگر از دلایل افزایشقیمت دلار است زیرا باعث شده تا بازار ارز تحت فشار قرار بگیرد.

همچنین بانک مرکزی پاکستان تاکید کرده است: تحولات بازار ارز در پاکستان کاملا از سوی مسئولین اقتصادی این کشور رصد می‌شود و هر زمان نیاز باشد با ورود به بازار از اخلال جلوگیری صورت خواهد گرفت.

در این بیانیه تصریح شده است: افزایش قیمت نفت خام باعث شده تا پاکستان که وارد کننده این محصول است تحت فشار دلار آمریکا قرار بگیرد.

گفتنی است روز گذشته ارزش دلار در مقابل روپیه پاکستانی رکورد شکست و هر دلار با 140 روپیه مبادله شد.

دولت پاکستان در واکنش به این نوسان اعلام کرد: ما پیش بینی این اتفاق را کرده بودیم و مردم اگر مدتی تحمل کنند وضعیت بازار به حالت عادی بازخواهد گشت.

کارشناسان بر این باورند که عدم ورود مردم عادی به بازار دلار در پاکستان باعث شده تا ارز آمریکا دائما رشد تصاعدی نداشته باشد و افزایش آن در بالاترین حالت به 15 درصد برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی