حکومت سعودی

دونالد ترامپ می‌گوید که رفتار ریاض در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی «بدترین پنهان‌کاری تاریخ» بوده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از یورونیوز، رئیس جمهور آمریکا، کشته شدن جمال خاشقجی و اقدامات بعدی برای پنهان کردن این اقدام توسط عربستان سعودی را «شکستی مفتضحانه» خواند و گفت: «معامله بدی کردند؛ هیچ وقت نباید فکرش هم می‌شد. یک نفر حسابی گند زده و بدترین پنهان‌کاری تاریخ را کرده‌اند».

ترامپ همچنین اعلام کرد که موضع رئیس جمهوری ترکیه نیز در این پرونده در مقابل سعودی «بسیار خشن» بوده است.

او که مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» را برای رسیدگی به این پرونده به ترکیه فرستاده است، اعلام امیدواری کرد که به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری از این حادثه دریافت کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که قصد داشته است تمام حقایق درباره قتل جمال خاشقجی را قبل از اعلام نظر درباره ارزیابی‌های رجب طیب اردوغان دریافت کند.

رجب طیب اردوغان در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه خود عربستان سعودی را در موضوع قتل جمال خاشقجی سرزنش کرد و از ریاض خواست تا تمام افرادی را که در این حادثه نقش داشته‌اند شناسایی کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز قتل خاشقجی را «وحشیانه» توصیف کرده است.

در همین راستا، هدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که در پی کشته شدن جمال خاشقجی، ویزای ۲۱ تبعه عربستان سعودی برای ورود به خاک آمریکا لغو و یا درخواست آنان فاقد شرایط تشخیص داده شده است.

به گفته خانم نائرت اکثریت قریب به اتفاق این افراد ویزای ایالات متحده داشتند.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن برخی از مقامات دولت و مقامات امنیتی عربستان سعودی را که به نظر می‌رسد در قتل جمال خاشقجی دست داشته‌اند شناسایی و اقدامات لازم از جمله لغو ویزای ورود به خاک ایالات متحده را در مورد آنان انجام خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی