دلار

با مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا و صحنه سیاسی این کشور در کنگره، روز چهارشنبه نرخ دلار در برابر ارزهای دیگر با کاهش ارزش مواجه شد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از یورونیوز، تحلیل‌گران بازار می‌گویند با عدم یکپارچگی سیاسی در کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان در دست دموکرات‌ها و سنا در دست جمهوری‌خواهان)، چشم‌انداز توافق بر سر یک سیاست بزرگ مالی که بتواند اقتصاد ایالات متحده را متحول کند دست‌کم برای مقطع زمانی فعلی نامحتمل است.

اشتر ماریا ریچل، یک تحلیلگر مالی در کومرس بانک آلمان می‌گوید: «نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای نشان می‌دهد که در زمان فعلی رشد انفجاری اقتصاد غیرمحتمل و ابهام در صحنه سیاسی محتمل‌تر شده و همین دلار را به سمت پایین‌ هل داده است.»

پول آمریکا در سال جاری عملکرد مثبتی داشته و اغلب رقیبان خود را از دور خارج کرده است. این وضعیت درنتیجه آهنگ رشد خوب اقتصاد داخلی، نرخ بهره بالاتر و نتایج سیاست مالی حاصل شده است.

پاتریک اودونل، مدیر سرمایه‌گذاری در موسسه آبردین اسست لندن می‌گوید: «با توجه به وضعیت اگر ترامپ در جبهه اقتصاد داخلی نتواند تاثیرگذاری داشته باشد محتمل است که بر مولفه‌های خارجی نظیر تجارت تمرکز کند که این عمل به نوبه خود احساس ریسک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. »

پس از اعلام اولیه نتایج انتخابات، ارزش هر دلار آمریکا در برابر یوروی اروپا و پوند انگلیس با کاهش ۲۵ صدم درصدی روبرو شده و هر کدام به ترتیب ۱.۱۵ و ۱.۳۲ دلار معامله شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی