ترامپ

به دنبال بی‌اعتبار کردن کارت ورود به کاخ سفید یکی از خبرنگاران ارشد سی‌ان‌ان این شبکه خبری از دولت دونالد ترامپ شکایت کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از بی بی سی، جیم اکوستا، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در کاخ سفید، با دونالد ترامپ وارد سوال و جواب تندی شد. چند ساعت بعد دولت آمریکا ورود اکوستا به کاخ سفید را ممنوع کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به کاخ سفید اتهام زده که اصل آزادی بیان این شبکه و خبرنگارش را زیر پا گذاشته است. آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا تصریح شده است. فرجام بسیاری از دعاوی که در سال‌های اخیر به دیوان عالی آمریکا رسیده با تکیه و بر اساس این متمم تعیین شده است.

پرونده در واشنگتن باز شده و رئیس جمهوری آمریکا و دستیاران ارشدش در این پرونده به عنوان متهم شناخته شده‌اند. رئیس دفتر ترامپ و سخنگوی کاخ سفید در میان این افراد هستند. این دو می‌گویند که اکوستا به دلیل رفتار ناشایست از ورود به کاخ سفید منع شده است.

در روز سه‌شنبه سارا هاکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفت که اکوستا یکی از حدود پنجاه خبرنگار سی‌ان‌ان است که کارت ورود به کاخ سفید را داشته و «این نخستین بار نبوده که این خبرنگار به احترام خبرنگاران دیگر سکوت نکرده است.»

پرسش‌های پیاپی اکوستا، حتی زمانی که خانم سندرز یا رئیس جمهوری می‌خواهند وقت را به خبرنگار دیگری بدهند، زمینه اخراج او از کاخ سفید شده. سارا سندرز در بیانیه خود نوشته که این رفتار امکان برگزاری یک نشست خبری «قانون‌مند» و «عادلانه» را می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی