فرش

بیش از ۶۰ شرکت ایرانی محصولات خود را در نمایشگاه جهانی بغداد عرضه کرده‌اند؛ چراکه عراق دومین بازار بزرگ برای صادرات ایران است

به گزارش ایران پژواک، امسال در نمایشگاه بین‌المللی بغداد بازرگانان ایرانی با عرضه فرش‌های رنگارنگ نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده‌اند. گروهی دیگر از تجار ایرانی با دستگاه‌های تولید برق یا ابزارآلات صنعتی دیگر در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

برای شرکت‌های ایرانی نمایشگاه سالانه بغداد فرصت مهمی است تا تولیدات خود را در زمینه‌های فرش و مواد غذایی و ابزارآلات صنعتی عرضه کنند. هدف آنها از جمله دست یافتن به بازار عراق است که در حال حاضر به شدت  به واردات وابسته است.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، وعده داده که ایران مبادلات تجاری خود با عراق را افزایش خواهد داد. او می‌گوید: «تحریم‌ها بر روابط میان دو کشور تأثیری نخواهد گذاشت.»

وی گفت که حجم معاملات میان دو کشور در حال رسیدن به هشت و نیم میلیارد دلار است و ایران در صدد رساندن آن به سالانه ۲۲ میلیارد دلار است، یعنی بیش از سه برابر حجم هفت میلیاردی در سال ۲۰۱۷.  ایرج مسجدی درباره جزئیات این موضوع چیزی نگفت.

مدیر شرکت "حسام" که فروشنده ژنراتور و دیگر دستگاه‌های برقی است می‌گوید هدفش بستن قراردادهایی تا حدود یک میلیون دلار در این نمایشگاه است. او نگرانی‌ای بابت محدودیت‌های حاصل از  تحریم‌های جدید و دلار ندارد. او می‌گوید که معاملات در اینجا می‌تواند بر پایه دینار صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی