نظری

قائم‌مقام اسبق باشگاه استقلال گفت: نگاه به پرسپولیس تا حدی ملی بود که صدای تراکتور و سپاهان هم درآمد.

به گزارش ایران پژواک، محمدرضا مدنی در خبرورزشی نوشت: علی نظری جویباری، قائم‌مقام اسبق باشگاه استقلال اهدای کاپ سوپرجام به باشگاه پرسپولیس را از اقدامات منحصربه‌فرد فدراسیون فوتبال کشورمان دانست. او درباره بود و نبود نگاه ملی به پرسپولیس پیش از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا با خبرورزشی حرف زد و درباره آینده پیش‌روی استقلال ابراز نگرانی می‌کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

وقتی خبر اهدای کاپ سوپرجام به پرسپولیس را شنیدید، چه فکری کردید؟

از بهترین فدراسیون فوتبال آسیا بعید نبود چنین کاری بکند. می‌دانید که AFC فدراسیون ما را بهترین می‌داند پس اگر چنین رفتارهای منحصربه‌فردی هم از این فدراسیون سر بزند چندان جای تعجب ندارد. پرسپولیس در آسیا جامی به دست نیاورد و نتیجه مورد نظر برای مدیرانش رقم نخورد و این کاپ را به آن‌ها دادند!

برخی از پرسپولیسی‌ها گفته بودند نگاهی که به پرسپولیس شد نگاه ملی نبود. تا چه اندازه با این موضوع موافقید؟

دیدم سیدجلال حسینی در مصاحبه اش به این موضوع اشاره کرد. ولی آقای حسینی! دیگر مردم و مسئولان ورزش باید چه کار می‌کردند که نکردند؟ این نگاه به قدری ملی شده بود که صدای طرفداران تیم‌های تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و... را هم به هوا بلند کرده بود.

مگر دو سال قبل که استقلال از پنجره نقل‌وانتقالات محروم بود (در سال ۱۳۹۵) ظرف ۲۵ روز ۶ بازی انجام نداد؟

دقیقاً! البته این بار اول نبود که این اتفاق برای استقلال می‌افتاد. آن زمان نگاه ملی به استقلال در حد باشگاهی بود ولی حالا... بگذریم. ان‌شاءالله از این پس چنین نگاهی به همه نمایندگان کشورمان بشود و فقط به یک تیم خاص نباشد.

این اقدام درست بود؟

به هیچ عنوان درست نبود. مگر چند سال قبل به خاطر درگیر بودن پرسپولیس همین سوپرجام را برای‌شان لغو نکردند؟ این بار نمی‌شد آن را در تاریخی دیگر برگزار کنند؟ کاری به کار مسئولان استقلال هم ندارم که به دادگاه CAS شکایت کردند یا نه ولی خود فدراسیون نباید این رفتار را انجام می‌داد.

دیدید کاپی که به پرسپولیس اهدا شد نگین‌های درشت آبی داشت؟

فکر کنم می‌خواستند جامی بدهند که با دیگر کاپ‌ها تفاوت فاحش داشته باشد که هم خیلی بزرگ بود و هم به سفارش فدراسیون و وزارت ورزش تهیه شده بود.

اوضاع استقلال چرا به این شکل درآمده که از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی کنار رفت و در لیگ هم هشتم جدول است؟

اول باید بگویم اگر ما انتقاد می‌کنیم دشمن استقلال نیستیم. متأسفانه در باشگاه باب شده هر کس انتقادی می‌کند او را روبه‌روی باشگاه می‌دانند. طباطبایی حرف زد آن برخورد را با او کردند. ما اگر انتقادی می‌کنیم برای این است که تیم از این شرایط بیرون بیاید. بیرون نشسته‌ها نباید انتقاد کنند؟ چرا؟!

اصلاً چرا این وضعیت به وجود آمده است؟

من تا حدودی آقای فتحی را مقصر می‌دانم. چون تیام، جپاروف و سیدمجید حسینی در دوره‌ای از استقلال جدا شدند که او در باشگاه مستقر شده بود و می‌توانست آن‌ها را حفظ کند. ابراهیمی و نورافکن را می‌گوییم قبل‌تر تمام کرده بودند ولی می‌شد با کمی تدبیر آن‌ها را حفظ کنند، اما باز هم می‌گوییم فتحی وقت کافی برای بررسی اوضاع را نداشت، اما حالا هم وقت ندارد؟!

برای نیم‌فصل دوم؟

بله! اگر دیر بجنبند سهمیه آسیایی ۲۰۲۰ را هم از دست می‌دهند. فعلاً که جام حذفی و رسیدن به قهرمانی فصل هجدهم را از دست داده‌اند. لااقل از این فرصت برای ترمیم تیم استفاده کنند تا تیمی در خور نام استقلال ببندند. بازیکنانی بیاورند که سنگی از پیش پای تیم بردارند نه اینکه خودشان بار اضافه روی دوش تیم شوند و استقلال را به گِل بنشانند. این مستلزم آن است که یک فوروارد گل‌زن و یکی، دو هافبک بازی‌ساز و یک دفاع آخر خوب بیاورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی