• ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
  • کد خبر: 5890
استقلال

آخرین اخبار از اردوی آبی‌ها از تغییرات غیرمنتظره و سورپرایزهای جدید وینفرد شفر برای عبور از سد پدیده مشهد حکایت دارد.

به گزارش ایران پژواک، پرگل‌ترین برد استقلال با وینفرد شفر در رشت مقابل تیم انتهای جدولی سپیدرود رقم خورد تا این نتیجه نه تنها سه امتیاز ارزشمند دیگر به حساب آبی‌ها واریز کند بلکه از نظر میانگین گل زده نیز به داد استقلال برسد تا در آستانه پایان نیم‌فصل معدل گلزنی تیم بالاتر برود. نمایش خوب در زمین سردار جنگل این نوید را به طرفداران استقلال داد که با سه برد متوالی مقابل حریفان جنوبی و شمالی، تیم محبوب‌شان بتواند با ترکیبی ثابت و ایده‌آل مقابل پدیده لیگ، آخرین بازی نیم‌فصل را برگزار و به چهارمین برد متوالی برسد. در شرایطی که انتظار می‌رفت سرمربی آلمانی دست به ترکیب تیم برنده نزد، اما آخرین اخبار از اردوی آبی‌ها از تغییرات غیرمنتظره و سورپرایزهای جدید وینفرد شفر برای عبور از سد پدیده مشهد حکایت دارد.

بازگشت رحمتی؛ نیمکت‌نشینی حسینی

باز هم سیستم چرخشی برای جلب رضایت دو گلر مدعی حضور در میدان در دستور کار مربیان استقلال و وینفرد شفر قرار گرفته است. در شرایطی که سیدحسین حسینی امیدوار بود دومین بازی متوالی را برای آبی‌ها بعد از درخشش در سردار جنگل و ثبت اولین کلین‌شیت مقابل پدیده انجام بدهد تا شانس حضورش در فهرست نهایی جام ملت‌های آسیا را بالا ببرد، خبر می‌رسد سیدمهدی رحمتی با وجود درخشش رقیب جوان‌تر از شانس بیشتری برای ایستادن درون دروازه برخوردار است تا کاپیتان استقلال مقابل پدیده لقب بگیرد. این تصمیم مسلماً می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد به‌خصوص برای حسینی که روزهای عجیبی را در این فصل تجربه کرد و بعد از جام جهانی هیچ بعید نیست با این نیمکت‌نشینی‌ها جام ملت‌ها را نیز از دست بدهد.

پژمان مدافع راست؛ وریا وینگر راست

بزرگ‌ترین سورپرایزی که مربی آلمانی برای غافلگیری حریف مشهدی در دستور کار دارد به ساختار تدافعی بازمی‌گردد، چون با بهبودی کامل پژمان منتظری و رسیدن به فرم مطلوب، کاپیتان دوم استقلال هم مثل کاپیتان اول به ترکیب اصلی باز می‌گردد، اما نه برای ایستادن در پست تخصصی بلکه در نقش مدافع راست! با نگاهی به تمرینات یکی دو روز گذشته، وینفرد شفر از پژمان منتظری در پست دفاع راست بهره برد تا در صورت نیاز از مدافع ملی‌پوش و باتجربه در این پست استفاده کند به‌خصوص که شفر اعتقاد دارد برای بستن راه نفوذ روی ساختار تهاجمی پدیده نیاز به چنین تغییری وجود دارد. با این تصمیم بار دیگر وریا به پست غیرتخصصی خود یعنی وینگر راست منتقل می‌شود که این اتفاق آن هم در آستانه اردوی نهایی تیم ملی ممکن است با جنجال‌های فراوانی توأم شود.

جابر نیمکت‌نشین می‌شود

جابر انصاری یکی از عجیب‌ترین بازیکنان این فصل استقلال است. مهاجمی که از فهرست مازاد برگشت و در رشت به ترکیب اصلی رسید تا در کمال تعجب همگان یکی از سه بازیکن برتر زمین لقب بگیرد. مهاجم ریزنقش و سرعتی که یک گل زد و روی گل‌های دیگر استقلال تأثیرگذار بود با وجود این درخشش، شانس چندانی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد، چون با تغییر پست وریا غفوری همین‌طور درخشش نفراتی مثل فرشید اسماعیلی و طارق همام، وینفرد شفر چاره‌ای جز بازگرداندن این بازیکن به نیمکت ذخیره‌ها ندارد. جالب اینکه در تمرینات روزهای گذشته این موضوع به وضوح مشاهده شد تا جابر که هنوز هم احتمال جدایی اش در نیم‌فصل وجود دارد برای عملی کردن این اتفاق مصمم‌تر شود.

تبریزی یا باقری؟!

برای پست تک‌مهاجم، اما استقلالی‌ها دو گزینه پیش رو دارند که نه شفر و نه دستیارانش هنوز به جمع‌بندی نهایی در خصوص انتخاب مهاجم اصلی نرسیدند. روح‌ا... باقری در سه بازی گذشته انتخاب اول برای بازی در نقش تک‌مهاجم بود و عملکرد بدی هم نداشت گرچه در گلزنی موفقیت چندانی کسب نکرد، اما خواسته‌های شفر را برآورده کرد. مرتضی تبریزی که گفته می‌شود چندان از شرایطش در تیم رضایت ندارد مقابل سپیدرود برای دقایقی به میدان رفت و فرصت‌های زیادی از دست داد، اما با این وجود شفر بدش نمی‌آید مقابل پدیده به مهاجمی همچون تبریزی که خصوصیات فنی منحصر به فردی دارد دوباره اعتماد کند.

گودبای‌پارتی گرو و نیومایر

رویارویی با پدیده لیگ در آخرین بازی نیم‌فصل برای دو خرید جنجالی و خارجی استقلال می‌تواند به مراسم گودبای‌پارتی با ایران تبدیل شود. الحاجی گرو و مارکوس نیومایر شانس چندانی برای حضور در ترکیب ندارند، اما هیچ بعید نیست این دو نیمکت‌نشین شوند تا با حضور چند دقیقه‌ای برای آخرین بار با پیراهن استقلال به میدان رفته و وداع تلخی با تیم محبوب پایتخت داشته باشند. دو بازیکنی که به عنوان جانشین تیام و جپاروف به ایران آمدند، اما جز ناکامی و انتقاد، چیز خاصی از خود به جا نگذاشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی