زنگنه

وزیر نفت پیرامون کارت سوخت، گفت: فعلا برنامه دولت روشن شدن وضعیت خودروها و کارت سوخت آنهاست، این‌که استفاده از کارت سوخت چه زمانی الزامی شود بعد از هماهنگی با دولت اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک، بیژن زنگنه در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون،با اشاره به فرایند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی گفت: وزارت نفت با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط صحبتی داشت و برآورد شد که ۱۰ میلیون نفر کارت سوخت خود را گم کرده‌اند. این رقم خیلی مهم بود اما در حال حاضر که تنها سه روز تا اتمام مهلت ثبت‌نام کارت سوخت باقی مانده کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری اقدام کرده‌اند.

زنگنه با تاکید بر اینکه بازگشت کارت سوخت جدی است، افزود: فعلا برنامه دولت روشن شدن وضعیت خودروها و کارت سوخت آنهاست. این‌که استفاده از کارت سوخت چه زمانی الزامی شود بعد از هماهنگی با دولت اعلام خواهد شد. دولت تصمیمی برای سهمیه‌بندی و تغییر قیمت ندارد.

وی با اشاره به قاچاق بنزین گفت: خدا می‌داند میزان قاچاق چقدر است. ارقامی که مطرح می‌شود درست نیست. گفته شده ۴۰ میلیون لیتر قاچاق می‌شود. ۴۰ میلیون لیتر به معنی ۳۰ هزار تن در روز است که باید ۱۵۰۰ کامیون ۳۰ هزار لیتری این میزان بنزین را منتقل کنند که غیرممکن است. فکر نمی‌کنم میزان قاچاق بنزین و گازوئیل روزانه بیشتر از ۴ یا ۵ میلیون لیتر باشد.

وزیر نفت ادامه داد: نشانه‌های قاچاق این است که میزان مصرف در برخی از شهرها امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یا اینکه تقاضای برخی شناورها ۵۰ درصد افزایش یافته در حالی که نه میزان واردات و نه میزان صادرات اضافه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی