حسینی

گلر ملی پوش استقلال در یکی از کلیدی ترین هفته ها در راه حضور در فهرست نهایی جام ملت ها 90 دقیقه روی نیمکت نشست.

به گزارش ایران پژواک، هفت ماه پیش یعنی اردیبهشت ماه 97 تمام بازیکنان در تب و تاب قرار گرفتن در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 بودند. سیدحسین حسینی گلر موفق لیگ هفدهم با جا به جایی رکورد گل نخوردن در تاریخ رقابت های باشگاهی ایران یکی از استقلالی هایی بود که امید زیادی به تجربه جام جهانی داشت اما در بازی های پایانی فصل وینفرد شفر تصمیم گرفت او را نیمکت نشین کند تا با میدان دادن به رحمتی هم در لیگ برتر، هم فینال حذفی هم بازی های حذفی لیگ قهرمانان عملا ضربه سنگینی به سرنوشت گلر جوان تر خود در راه رسیدن به جام جهانی بخورد. درست مثل اتفاقی که برای وریا غفوری افتاد و کی روش به خاطر تغییر پست مدافع استقلال را خط زد، سیدحسین حسینی هم به بهانه نیمکت نشینی در بازی های متوالی پایان فصل درکمال حسرت و شایستگی حضور در روسیه 2018 را از دست داد.

بعد از این اتفاق حرف و حدیث های زیادی رقم خورد مبنی بر این که حسینی دیگر در استقلال نخواهد ماند چون تجربه نشان داده بود هیچ گاه دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجد. بودن سیدمهدی رحمتی به عنوان رقیبی سرشناس می توانست سیدحسین را به این فکر فرو ببرد که راهی تیم دیگری شود اما با وجود تمام گمانه زنی ها گلر شیرازی با اعتماد به نفس خاص در جمع آبی ها ماند تا به آخرین سال قراردادش پایبند بماند و این بار با استقلال شانس خود را برای رسیدن به جام ملت ها امتحان کند. تصمیمی اما با نتایجی متفاوت با ذهنیت او؛ چرا که با نیمکت نشینی در بیش از 80 درصد بازی های نیم فصل، جام حذفی همین طور مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان او نیم فصل خوبی را پشت سر نگذاشت.

در همین اثنا و شروع دور تازه شایعات درباره گلر جوانتر استقلال، بحث هایی درباره احتمال جدایی یا اعتراضات او از درون تیم بیرون می آمد و اوج این اعتراضات به بازی با پارس جنوبی در جم و نفت مسجدسلیمان برمی گشت که شائبه قهر و جدایی او بعد از مصاحبه توفانی رقم خورد اما باشگاه استقلال به هر شکلی بود اوضاع را مدیریت کرد تا گلر ملی پوش که با وجود تمام نیمکت نشینی ها در بین گزینه های دعوت شده کی روش به اردوی تیم ملی دیده می شد همچنان در استقلال بماند و برای جایگاهش مبارزه کند.

در شرایطی که اردوی نهایی تیم قرار بود بعد از بازی های هفته پانزدهم لیگ استارت بخورد سیدحسین حسینی در بین 35 بازیکن انتخاب و دعوت شد. از همین رو دو بازی با سپیدرود در رشت همین طور پدیده مشهد در جدال معوقه هفته دوازدهم از اهمیت بسیار زیادی برای سیدحسین در راه ماندن در بین سه گزینه نهایی دروازه بان های ایران برخوردار بود. وینفرد شفر که خوب می دانست شرایط برای این دروازه بان تا چه اندازه حساس است در رشت رحمتی را نیمکت نشین کرد و به سیدحسین بازی داد که اتفاقا گلر ملی پوش استقلال از این آزمون سربلند بیرون آمد تا اولین کلین شیت فصل را در سومین بازی به ثبت برساند.

بعد از این عملکرد همه تصور می کردند مقابل پدیده هم حسینی مرد اول استقلال باشد اما مرد آلمانی تصمیم گرفت از رحمتی بهره ببرد. البته این بار بازگشت به نیمکت اما برای گلر شیرازی به این راحتی نبود چون این اتفاق می توانست آینده فوتبالی این بازیکن در رده ملی را تحت الشعاع قرار دهد. حسینی که یک بار طعم از دست دادن پیراهن تیم ملی در جام جهانی را به خاطر نیمکت نشینی های متوالی چشیده بود این بار هم با ترس از تکرار این اتفاق آن هم در اوج آمادگی روحی روانی بدون این که کاری از دستش برآید روی نیمکت نشست تا کلیدی ترین 90 دقیقه تمام عمر فوتبالی اش را با اضطراب خاصی سپری کند و شاید اگر این اتفاق در اردوی تیم ملی برای سیدحسین حسینی رخ بدهد آینده او در جمع استقلالی ها نیز دستخوش اتفاقاتی خواهد شد.

این برای اولین بار نیست استقلالی ها با ماجراهای دو گلر هم سطح و مدعی در تیم شان دست و پنجه نرم می کنند. از ماجراهایی که ناصرحجازی - منصور رشیدی در سال های دور با هم داشتند  تا حواشی رقابت برومند -طباطبایی یا طالب لو- رحمتی و حالا رحمتی با حسینی همه و همه این واقعیت را به اثبات می رساند که یک تیم باشگاهی آن هم مثل استقلال نمی تواند دو دروازه بان یک سطح کنار هم داشته باشد چون مدیریت کردن آنها کار آسانی نخواهد بود. اتفاقی که امسال برای وینفرد شفر دردسرهای فراوانی به راه انداخت تا مرد آلمانی که فصل قبل مدعی شده بود قصد دارد از حسینی همچون اولیورکان گلری در سطح برترین گلر آسیا بسازد، تغییر موضع داده و شاگرد جوانتر را مدام نیمکت نشین کند.

حالا حسینی که در اردوی تیم ملی کنار سایر ملی پوشان استقلال تمام تلاش خود را برای حضور در لیست انجام می دهد، امیدوار است تیک گلر ملی را همچنان روی بازوی خود داشته باشد اما بین ملی پوش های آبی کار او برای بقا سخت ترین است. بخصوص که رقیب جدیدی هم از راه رسیده که در تمام فصل ثابت به میدان رفته و چشم کی روش را متوجه خود کرده است.

باور کنید جنگ در این جمع 5 نفره بلندقامت و جذاب به هیچ وجه کار ساده ای نیست. همه آنها ساعتهای عجیب، پراسترس و دشواری در پیش دارند و فرصتی هم برای همه فراهم نیست تا خود را در اردو نشان دهند، چرا که آنکه غربال دارد از پی می آید و 23 نفر نهایی فردا معرفی می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی