توره

مهاجم ۳۲ ساله سنگالی که پیش از این پیراهن تیم‌های پیکان، پرسپولیس و سپاهان را بر تن کرده بود به عنوان جدی‌ترین گزینه پیشنهادی به استقلال نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

به گزارش ایران پژواک، پر کردن جای خالی مهاجمی مثل مامه بابا تیام به یکی از اولویت‌های بزرگ سران باشگاه استقلال در زمستان تبدیل شد. موتور گلزنی سنگالی با جدایی در تابستان آبی‌های پایتخت و وینفرد شفر را با چالشی روبه‌رو کرد که نه تنها در نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم بلکه در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و جام‌حذفی نیز امان استقلالی‌ها را برید، چون این تیم گلزنی مثل تیام نداشت که از فرصت‌ها نهایت بهره را ببرد. خریدهای تابستانی که میلیاردها تومان هزینه روی دست باشگاه گذاشت هم نتوانست دوای درد استقلال شود تا مهاجمانی مثل مرتضی تبریزی، الحاجی گرو و... تنها بعد از نیم‌فصل در مسیر ترک اردوی این تیم قرار بگیرند. 

بعد از اینکه مشخص شد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید در گروه مرگ به مصاف سه قهرمان عربستان، امارات و قطر برود سران باشگاه در نشست با سرمربی آلمانی جذب یکی، دو مهره سرشناس در ساختار تهاجمی را در دستور کار قرار دادند که در پی این تصمیم امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه سفر غیرمنتظره‌ای به دبی داشت. این سفر باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها پیرامون تلاش برای بازگرداندن مهاجمی مثل مامه بابا تیام به استقلال سر زبان‌ها بیفتد غافل از اینکه مهاجم درخشان و گرانقیمت این روزهای عجمان اصلاً در فهرست خریدهای باشگاه تهرانی دیده نمی‌شد. سران استقلال با علم به این واقعیت که تیام نمی‌تواند به ایران بازگردد این بار گزینه‌های دیگری برای مذاکره در دستور کار قرار دادند که اتفاقاً جدی‌ترین گزینه بازیکنی نام‌آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی بود.

ابراهیم توره مهاجم ۳۲ ساله سنگالی که پیش از این پیراهن تیم‌های پیکان، پرسپولیس و سپاهان را بر تن کرده بود به عنوان جدی‌ترین گزینه پیشنهادی به استقلال نامش بر سر زبان‌ها افتاد. این بازیکن که تا یک قدمی آقای گلی هم پیش رفت، اما تنها با اختلاف یک گل نسبت به عماد رضا زوج عراقی خود در خط حمله، این عنوان را در لیگ دهم از دست داد و بعد از کوچ از ایران به امارات روند رو به رشد خود را ادامه داد تا سر از لیگ فرانسه و باشگاه موناکو در بیاورد. توره که این روزها بدون داشتن قراردادی بازیکن آزاد است، سخت مورد توجه استقلالی‌ها قرار گرفته تا به عنوان جانشین هموطن جوان‌تر خود در نیم‌فصل دوم به جمع شاگردان وینفرد شفر اضافه شود. حضور او که گلزنی قهار قلمداد می‌شود، می‌تواند به نگرانی‌های مربی آلمانی در ساختار تهاجمی استقلال پایان داده و این تیم را در مسیر کهکشانی شدن قرار دهد.

با وجود اینکه در یکی، دو هفته گذشته سران استقلال با رسانه‌ای شدن نام ابراهیم توره به تکذیب هرگونه توافقی با مهاجم سنگالی پرداختند، اما گفته می‌شود تا چند روز آینده با قطعی شدن فسخ قرارداد الحاجی گرو و تعیین تکلیف آینده مرتضی تبریزی خبر جذب توره رسماً اعلام خواهد شد تا این بازیکن ۳۲ ساله سنگالی از آغاز دور جدید تمرینات استقلال در تهران خود را به شفر و دستیارانش معرفی کند. از همین‌رو باید منتظر ماند و دید ابراهیم توره به عنوان جدیدترین آلترناتیو تیام می‌تواند همچون هموطن جوان‌تر خود خاطرات خوش موتور گلزنی سنگالی در نیم‌فصل دوم را تکرار کند یا نه؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی