بشار اسد

روزنامه انگلیسی تلگراف در یادداشتی نوشته تمام مسیرها به دمشق ختم می‌شوند و دنیا در حال استقبال از «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه است که زمانی در انزوا قرار گرفته بود.

به گزارش ایران پژواک، این روزنامه در آغاز این یادداشت می‌نویسد: «دیپلمات انگلیسی با لبخندی اکراه‌آمیز گفت مأموریت بعدش‌اش ممکن است دمشق باشد. او در سخنانی فی‌البداهه گفت: "یک تا دو سال صبر کنید و می‌توانیم شرط ببندیم که ما سفارتمان را بازگشایی می‌کنیم.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «این سخن که در گفت‌وگو با ساندی‌تلگراف مطرح شد نشان می‌دهد نگرش‌های سیاسی تا چه اندازه درباره سوریه تغییر یافته‌اند. با آنکه موضع دیرپای انگلیس این بوده که بشار اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس این هفته اعتراف کرد که اسد اکنون قرار است در آنجا بماند.»

این روزنامه با اشاره به اخراج سوریه از اتحادیه عرب و وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سال ۲۰۱۱ به اقدام کشورهای چند کشور عربی، از جمله امارات و بحرین در بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در دمشق اشاره کرده است.

منابع مطلع به تلگراف گفته‌اند که عربستان سعودی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخالفان حکومت بشار اسد ممکن است کشور بعدی باشد که سفارتش را در دمشق افتتاح می‌کند. این روزنامه نوشته است: «این اقدام، آغاز عصر جدیدی از مشروعیت برای بشار اسد خواهد بود و ممکن است در نهایت با گشایش سفارتخانه کشورهای غربی مانند انگلیس خاتمه پیدا کند.»

«دانی مکی»، یک تحلیلگر انگلیسی-سوریه‌ای که مرتبطانی در داخل دولت سوریه دارد گفت: «پیوندهای سوریه با کشورهای عربی در حال گذراندن یک دوره سریع دیپلماسی رفت و برگشت است که به بازگشایی سفارتخانه‌ها و تغییر لحن نسبت به دمشق منجر شده است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی