رضا رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته‌ای خبر داد که به افزایش تولید، کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی منجر خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نهایی شدن قیمت خودروها گفت: در حال پیگیری بسته‌ای هستیم که در نهایت منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تولید قطعات خودرو در شهر آفتاب اظهار داشت: ما از تولید قطعات ساخت داخل حمایت می‌کنیم زیرا بخشی از مشکلات فعلی خودروسازان هم ناشی از واردات قطعات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با دفاع از حاشیه سود خودرو بین کارخانه و بازار آزاد تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال حفظ تولید هستیم و از خودروسازان برای افزایش تولید برنامه گرفته‌ایم.

رحمانی اعلام کرد که براساس برنامه وزارت صمت، خودروسازان مکلف شده‌اند تا ۸۰ درصد تولید خود را برای تحویل به خریداران قبلی اختصاص دهند و تا سقف ۲۰ درصد دیگر را در بازار عرضه کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه بر روی پایبندی به تعهدات حساسیت بالایی وجود دارد، گفت: خودروسازان می‌گویند شرایط تغییر کرده اما ما این موضوع را نمی‌پذیریم و تاکید داریم به ویژه خودروهایی که به طور قطعی فروش رفته باید تحویل شوند.  

وی درباره خودروهای وارداتی نیز گفت: خریداران خودروهای وارداتی تخلفی نداشته‌اند و اگر واردکننده نیز تخلفی داشته باید با او برخورد شود.

رحمانی ادامه داد: با مصوبه کنونی وضعیت خریداران خودرو تعیین تکلیف شده‌ و کسانی که تخلف کرده یا پرونده قضایی دارند نیز براساس روال اداری تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی