تحریم‌های نفتی

مدیر شرکت "اس کی اینوویشن" که مالک بزرگترین پالایشگاه نفت کره جنوبی است، اعلام کرد که خریداران نفت کره جنوبی واردات نفت ایران را در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، کره جنوبی در ماه نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران آغاز شد، یک معافیت شش ماهه از واشنگتن برای ادامه خرید نفت ایران دریافت کرد، اما این کشور از سپتامبر هیچ وارداتی از ایران نداشته است.

کیم جون - مدیر اجرایی شرکت "اس کی اینوویشن" - در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس به رویترز گفت: کره جنوبی یک معافیت دریافت کرده و سرگرم مذاکره با ایران درباره نخستین حجم واردات خود است. به نظر می‌رسد خرید نفت ایران می‌تواند در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه از سر گرفته شود.

انتظار می‌رود خریداران کره جنوبی و ژاپن واردات نفت ایران را از اوایل سال میلادی جاری آغاز کنند.

کره جنوبی می‌تواند حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه در روز، نفت ایران را که عمدتا میعانات است، تحت این معافیت‌های واشنگتن، وارد کند. حدود ۷۰ درصد از نفت ایران که پیش از بازگشت تحریم‌ها، از سوی کره جنوبی خریداری شد، میعانات پارس جنوبی بوده و بیش از نیمی از واردات نفت فوق سبک کره جنوبی، از میدان گازی پارس جنوبی ایران بوده است.

کره جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران و بزرگترین واردکننده میعانات ایران پیش از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران بود و پس از این‌که موافقت کرد خرید نفت و میعانات ایران را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، معافیت آمریکا را دریافت کرد. واردات نفت و میعانات کره جنوبی از ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی کاهش یافته و به ۵۸.۲ میلیون بشکه در مقایسه با ۱۳۹.۱۶ میلیون بشکه در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی