ماریو بودیمیر

خرید یک مهاجم خارجی توسط پرسپولیس هواداران استقلال را حسابی عصبانی کرده است اما آنها به این نکته توجه نکرده اند که تیم رقیب با صعود به فینال آسیا؛ توان پرداخت رقم های بالاتری از آبی ها را دارد.

به گزارش ایران پژواک، پرسپولیس با رد کردن گادوین منشا یک مهاجم جدید به نام ماریو بودیمیر از دینامو زاگرب کرواسی خریداری کرده است که به احتمال زیاد این مهاجم با رقمی بیش از 500هزاردلار جذب قرمزها شده و خود برانکو هم گفته است بازیکن خارجی زیر این رقم در واقع کیفیت لازم را نخواهد داشت همانطور که دو خرید بی کیفیت استقلال در ابتدای فصل در تعطیلات از این تیم جدا شده اند.

این مهاجم که با نظر و تاکید برانکو و برای تقویت خط حمله پرسپولیس در نیم فصل دوم جذب شده است احتمالا گران تر از مهاجم بریتانیایی تراکتورسازی و یا خرید خارجی جدید تبریزی ها که بازیکن آث میلان بوده است، نخواهد بود.

با این‌حال خرید بودیمیر ، همانقدر که باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شده، خشم هواداران استقلال را به دنبال داشته است. استقلالی ها از یک طرف فعالیت های نقل و انتقالاتی پرسپولیس را با تیم خودشان مقایسه می کنند که بدون خرید هیچ بازیکنی تازه بوده است. از طرف دیگر، در شرایطی که طبق گزارش سایت ترانسفر مارکت خرید خارجی جدید پرسپولیس حداقل ۶۰۰ هزار یورو برای پرسپولیس هزینه دارد، استقلالی ها از این بابت ناراحتند که چطور شرایط برای ماندن بازیکنانی مانند تیام یا ابراهیمی در استقلال با مبالغی تقریبا در همین حدود فراهم نشد اما حالا پرسپولیس می تواند بازیکن جدید با دستمزدی نجومی خریداری کند. استقلالی ها در این میان بار دیگر وزارت ورزش را متهم می کنند که توجه ویژه ای به باشگاه پرسپولیس دارد و به شرایط استقلال اهمیتی نمی دهد.

با اینحال به نظر می رسد این جنگ فرسایشی و متهم کردن دیگران در اردوی استقلالی ها تکراری شده است. چرا که مدیران بخوبی می دانند که تیم رقیب از بودجه دولتی برای خرید این بازیکن استفاده نکرده است و با دریافت جوایز نجومی ناشی از صعود به فینال آسیا، امروز وضعیت مالی به مراتب بهتری نسبت به رقیب دارد. هواداران باید درک کنند در فوتبال حرفه ای، قرار نیست تیمهای رقیب همیشه به یک اندازه پول خرج کنند و بر اساس هزینه های شان در نقل و انتقالات نتیجه بگیرند کما اینکه تیم پرهزینه تر نتواند موفقیتی کسب کند و میدان را به تیم کم هزینه تر واگذار نماید.

نکته دیگر اینجاست که از میان سه خرید خراجی آبی ها تنها طارق همام بازیکن با کیفیتی از آب درآمد که این روزها در جام ملتها هم در حال درخشش است و تیم ملی عراق روی کاکل او می چرخد. اینکه مدیران سابق آبی بخصوص توفیقی معاون ناآگاه قبلی این تیم قرارداد بازیکنان کلیدی تیم نظیر مامه تیام را به نحوی تنظیم کرده بود که آنها بدون مشکل از استقلال جدا شوند، امروز بر کسی پوشیده نیست.

در این میان تا زمانی که وزارت ورزش این دو تیم را به بخش خصوصی واگذار نکند، ابن اتهامات پابرجا خواهد بود و شاید سال آتی با عدم نتیجه گیری پرسپولیس؛ توپخانه هواداران سرخ علیه وزیر ورزش را بیفتد. اداره دولتی ورزش آفات زیادی دارد و هواداران استقلال در صورت قهرمانی در همین فصل جاری، هیچ سهمی را به وزارت ورزش نخواهند داد!
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی