• ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 7314
پاتوسی

آیاندا پاتوسی تازه‌ترین نمونه‌ای است که استقلالی‌ها به دلیل بی اطلاعی از قوانین فدراسیون فوتبال اسیر مشکلات مربوط به او شدند. بازیکنی که با استقلال قرارداد دارد اما نمی‌تواند در فوتبال ایران بازی کند.

به گزارش ایران پژواک، انتشار خبر مربوط به مشکل هافبک جدید و آفریقایی باشگاه استقلال برای بازی در لیگ برتر در وهله اول اتفاق عجیبی نبود. چراکه این سال‌ها به مشکلات زیادی که پیرامون بازیکنان خارجی وجود داشته عادت کردیم. داستان پاتوسی اما داستان عجیبی است. اتفاقی کم‌نظیر که حالا استقلالی‌ها گرفتار دردسرهای مربوط به آن شدند.

نکته قابل توجه درباره این مشکلات درس نگرفتن باشگاه‌های ایرانی از نمونه‌های قبلی است. این اولین بار نیست که باشگاهی مثل استقلال به چنین گرفتاری دچار شده و شاید آخرین بار هم نباشد. یکی از نمونه‌های نزدیکی که در ذهن همه باقی مانده مربوط به یازالده گومس پینتو است. بازیکنی که در زمان مدیریت قبلی قصد آمدن به استقلال را داشت اما در نهایت وارد فوتبال ایران نشد. در آن زمان شاهکار مسئولان استقلال این بود که به جای دعوت‌نامه برای این بازیکن قرارداد فرستادند و حتی مبلغی که قرار بود بازیکن پرتغالی دریافت کند را هم در آن نوشته بودند. این مسئله به شدت برای استقلال دردسرساز شد. تا حدی که هنوز که هنوز است آبی‌ها درگیر قرارداد مربوط به بازیکن پرتغالی هستند. انقدر که فتحی و همکارانش وقتی مدیریت باشگاه را بر عهده گرفتند از عجیب بودن همچین اتفاقی گفتند. بعد از فرستادن قرارداد برای یازالده انتقادات از شیوه مدیریتی استقلال انقدر زیاد شد که حتی فدراسیون و وزارت ورزش در مقطعی از باشگاه خواستند اگر مشکلات این همه ادامه دار است، اقدام به جذب بازیکن خارجی نکنند. جالب اینجاست که با گذشت این مدت پرونده یازالده هنوز باز است و طبق گفته یکی از مدیران باشگاه استقلال درصد پیروزی باشگاه در پرونده موردنظر خیلی کم است.

این در حالی است که مدیریت جدید باشگاه یعنی فتحی و همکارانش در شروع کار وعده حل کردن این مشکلات را دادند. آنها اعتقاد داشتند که می‌خواهند باشگاه را از شر این مشکلات حقوقی و قانونی نجات دهند و قدرت باشگاه را از این نظر بیشتر کنند. اولین اقدام فتحی در استقلال جذب دو بازیکن خارجی بود. الحاجی گرو و نیومایر در شرایطی وارد ایران شدند که وینفرد شفر در زمان حضور افتخاری خواستار جذب این بازیکنان بود. افتخاری اما با توجه به مخالفت هیئت‌مدیره به شفر اعلام کرده بود که باشگاه توانایی جذب این بازیکنان را ندارد. با حضور فتحی اما شفر نامه‌ای دست‌نویس به مدیر جدید باشگاه ارسال کرد و او هم خیلی سریع برای به دست آوردن دل هواداران و البته راضی کردن شفر هرطور شده گرو و نیومایر را جذب کرد. این دو بازیکن اما دور از انتظار همه در ایران ظاهر شدند تا پروژه حضورشان در استقلال پروژه‌ای شکست خورده باشد.

جدایی این دو بازیکن و از طرف دیگر مصاحبه‌های شفر درباره نیاز تیم به قوی‌تر شدن باعث شد فتحی و همکارانش دوباره دست به کار شوند. این بار آنها دست روی سه بازیکن خارجی گذاشتند. ایسما، منشا و پاتوسی. دو بازیکن اول به واسطه دلایل مختلف فعلا بدون هیچ مشکلی در لیست استقلال حضور دارند و برای این تیم بازی می‌کنند. داستان مربوط به پاتوسی اما در نوع خود شاهکاری تاریخی است. طبق قانونی که فدراسیون فوتبال ایران دارد، هر بازیکن خارجی برای ورود به ایران یا باید در لیگ‌های سطح اول اروپایی بازی کرده باشد و یا طی دو سال گذشته با لباس تیم‌ملی کشورش به میدان رفته باشد. این قانونی است که استقلالی‌ها بعد از جذب پاتوسی و امضای قرارداد با او از وجودش خبردار شدند. اینکه اصلا وجود چنین قانونی قابل قبول است یا خیر مسئله‌ای است که مخالفان و موافقان زیادی دارد. اما این باعث نمی‌شود اشتباه عجیب مدیران استقلال به دست فراموشی سپرده شود. فتحی در آخرین جلسه‌ای که با تاج داشته پیگیر حل شدن مشکل پاتوسی بوده اما به نظر همچین چیزی ممکن نیست. طی آخرین اخبار منتشر شده هم قرار است سازمان لیگ طی روزهای آینده وضعیت نهایی پاتوسی در ایران را مشخص کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی