مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت کافی نیست و باید این افزایش متناسب با نرخ تورم باشد.

به گزارش ایران پژواک، محمد خدابخشی در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی و  در مخالفت با کلیات بودجه ۹۸، گفت: از جمله محورهای اصلی مخالفت بنده با کلیات بودجه ۹۸ آن است که این لایحه با احکام برنامه ششم توسعه مطابقت ندارد و در آن توجهی به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های دشمن نشده است.

وی افزود: در لایحه بودجه ۹۸ هیچ گونه توجهی به بودجه های سنوات گذشته مطابق با گزارش های دیوان محاسبات کشور نشده و به بخش آموزش و پرورش هم عنایتی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تعداد کل احکام برنامه ششم توسعه ۱۲۲۹ حکم است که از آن ۲۶۱ حکم ماهیت بودجهای دارد، گفت: با وجود این و مطابق با بودجهای که ارائه شده است، ۷۰ درصد احکام برنامه ششم توسعه معطل مانده و توجهی به آن نشده است.

خدابخشی تاکید کرد: متأسفانه در بودجه توجهی به نظام رتبه بندی معلمان آن طور که باید و شاید نشده و در واقع استقرار مقام فرهنگیان مبتنی بر نظام رتبه بندی مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه مذکور توجهی به بهبود وضعیت ایثارگران نشده است، گفت: همچنین افزایش حقوق و دستمزد کارمندان ۲۰ درصد پیش بینی شده که متناسب با شرایط موجود نیست و باید افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم باشد تا تبعیض ها از بین برود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: همچنین رویکرد ارزی دولت فساد و رانت هایی را به وجود می آورد، در حالی‌که باید بودجه به گونهای نوشته شود تا از مصرف کنندگان حمایت صورت گیرد.

خدابخشی با اشاره به اینکه متأسفانه توجهی به شرایط تحریمی کشور نشده است، تصریح کرد: تجربه نشان می دهد که دولت ها در این شرایط به سمت اصلاحات ساختاری رفتهاند اما دولت به این مسئله توجه نکرده و عنایتی به خلق منابع جدید نکرده است.

وی اظهارداشت: متأسفانه فرارهای مالیاتی گسترده ای در کشور صورت می گیرد که با انجام اصلاحاتی و بدون آنکه به بخش تولید و اقشار آسیب پذیر فشار آید، می‌توان منابع کشور را افزایش داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی