شورای عالی آب

جلسه شورای عالی آب شامگاه دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایران پژواک، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به وقوع سیلاب در استان خوزستان در اثر بارش های اخیر، گفت: با توجه به گزارش های وزارت نیرو و سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع مجدد سیلاب لازم است پیش بینی های لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به استان خوزستان انجام شود.
معاون اول رییس جمهور با قدردانی از اقدامات استاندار خوزستان، وزارت نیرو، نهادهای امداد رسان، ستاد مدیریت بحران استان و همه دستگاه های ذی ربط بخاطر عملکرد به موقع در جریان بارش های اخیر خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع و واکنش سریع، خسارت قابل ملاحظه ای در جریان وقوع سیلاب استان خوزستان رخ نداد.
وی افزود: دولت از آبان ماه با استناد به گزارش های سازمان هواشناسی واحتمال وقوع سیلاب در برخی استان های کشور برنامه ریزی های لازم را انجام داد و از استانداری ها، وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران استان ها خواسته بود که پیش بینی های لازم را برای مواجهه با سیلاب انجام دهند که خوشبختانه در بارش های اخیر شاهد عملکرد به موقع و جلوگیری از بحران بودیم.
دکتر جهانگیری از همه دستگاه های ذی ربط به خصوص وزارت نیرو و مدیران استان خوزستان خواست با وجود برنامه ریزی های انجام شده، سطح آمادگی استان را برای مواجهه با بارش های شدید و وقوع سیلاب های احتمالی ارتقاء دهند و تمهیدات لازم را برای بدبینانه ترین شرایط بیندیشند تا در صورت وقوع سیلاب های بزرگتر، از آمادگی کافی برخوردار بوده و مردم متحمل خسارت نشوند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به بارش های خوب کشور در مدت اخیر اظهار داشت: مردم در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی های مستمر رنج و سختی فراوانی را متحمل شدند و امیدواریم به لطف خداوند متعال بارش های خوب امسال استمرار داشته و پایانی برای دوره خشکسالی و ورود به دوره ای جدید از ترسالی برای کشور باشد.
در ابتدای این جلسه رییس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از میزان بارش ها، وضعیت دما و خشکسالی در کشور ارائه کرد و به ارائه توضیحاتی در خصوص میزان تغییرات دما و پیش بینی ماه های آینده پرداخت و گفت: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی بارش های کشور در سه ماه پیش رو در حد نرمال خواهد بود.
در ادامه این جلسه وزیر نیرو گزارشی از وقوع سیلاب در اثر بارش های اخیر در استان خوزستان و پیش بینی هایی که از قبل برای این اتفاق صورت گرفته بود ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه تدابیر لازم را برای ماه های آینده انجام خواهد داد تا بارش ها و سیلاب های احتمالی خسارتی به این استان وارد نکند.
در ادامه این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از وضعیت موجودی سدها و وضعیت بهره برداری از مخازن سدهای کشور ارائه کرد و به تشریح آخرین وضعیت سدهای استان خوزستان و میزان بارش های رخ داده در حوضه های مختلف آبریز در این استان پرداخت.
استاندار خوزستان نیز در این جلسه گزارشی از برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت سیلاب های اخیر ارائه کرد و گفت: احداث سدها تا حد زیادی مانع از تخریب و بروز خسارت در استان شد و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت سیلاب های اخیر خسارتی به استان خوزستان وارد نکرد.
در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان ستاد مدیریت بحران کشور و تعدادی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند،‌ موضوع سیلاب در استان خوزستان و برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز خسارت در اثر بارش های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه پیشنهادات و نظرات مختلف، تصمیماتی برای پیشگیری از وقوع خسارت ناشی از بارش های شدید اتخاذ شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی