پوتین مرکل

رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در جدیدترین دیدار خود به بررسی تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ‌آمریکا پرداختند که می‌تواند بر کمپانی‌های آلمانی و روسی تاثیر بگذارد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از شبکه خبری راشاتودی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از ورود به شهر سوچی روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد.

رهبران آلمان و روسیه مسائل مختلفی از جمله کمک‌های بشردوستانه، اوضاع سیاسی در سوریه، یورش نیروهای امنیتی اوکراین به یکی از آژانس‌های خبری مرتبط با روسیه و همچنین جدیدترین تحریم‌ها از سوی ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین خروج آمریکا از برجام نیز محور مذاکرات دو طرف بود.

صدراعظم آلمان همچنین در گفت‌وگو با پوتین به این مساله اشاره کرد که همکاری اقتصادی بین کشورهای حوزه آتلانتیک برای برلین ارزشمند است و کشورهای اروپایی در حال حاضر به بررسی این مساله می‌پردازند که اتحادیه اروپا می‌تواند یک شبکه امن را برای فعالیت کمپانی‌هایشان با ایران ایجاد کند.

پوتین نیز در این گفت‌وگو تاکید کرد: آنچه که واشنگتن از روسیه می‌خواهد حمایت از اوکراین است و این در حالی است که دولت کی‌یف در حقیقت به دنبال بهبود روابطش با ما نیست.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین به گزارش‌های مرتبط با سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس که در انگلیس مسموم شد، اشاره کرد و گفت: مرخص شدن وی از بیمارستان خبر خوبی است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در دیدارش با صدراعظم آلمان به این مساله اشاره کرد که در مقابل هرگونه اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در متوقف کردن پروژه خط لوله گاز میان آلمان و روسیه می‌ایستد.

این اظهارنظر از سوی پوتین پس از آن مطرح شد که یکی از مقام‌های دولت آمریکا اخیرا گفته بود واشنگتن نگران این پروژه است و کمپانی‌های دخیل در این پروژه با خطر قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا روبرو خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی