• ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
  • کد خبر: 7755
مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد، گفت: سایت‌های مجازی و استارتاپ هایی که بتوانند امنیت مردم را تضمین کنند و به دفاتر املاک متصل شوند مورد تأیید ما هستند.

به گزارش ایران پژواک، مصطفی قلی خسروی در «ششمین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات» اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با تکنولوژی مخالفت کنیم بلکه باید با آن همراه باشیم. البته از ریشه اصلی که مشاوران املاک هستند نباید غافل شویم. استارتاپ هایی که با ما همراه باشند پذیرا هستیم ولی آنهایی که از ریشه شأن جدا هستند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از این سایت‌ها قیمت ملک و آدرس را می‌دهد که اشکال دارد. ما نباید به افزایش قیمت دامن بزنیم. فرضا یک فردی که خانه‌اش را ۱۲ میلیون تومان هم نمی‌خریدند یک مرتبه قیمت ۱۷ میلیون تومان برای آن تعیین کرده و یک نفر هم آن را ۱۶ میلیون تومان خریداری کرده که نباید مرجع باشد. از مردم تقاضا دارم که قیمت‌های منطقه را از مشاوران املاک سوال کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اقدام شهرداری در دهه ۷۰ گفت: آن زمان شهرداری فایل‌های فروش ملک را در اختیار شهروندان قرار می‌داد و متأسفانه بعضی افرادی که از خانه بازدید می‌کردند اقدام به دزدی‌هایی کردند. الان برخی سایت‌ها نیز امنیت را از بین برده‌اند.

خسروی تصریح کرد: اگر سایت‌های مجازی به مشاوران املاک متصل باشند هم ما سود می‌بریم و هم مردم. اما اگر دور شوند شکل نخواهند گرفت و کارایی لازم را نخواهد داشت. ما از سایت‌ها می‌خواهیم که هر از گاهی با ما جلسه بگذارند و نوآوری‌ها را در اتحادیه املاک مطرح کنند. من برخی سایت‌ها را تأیید می‌کنم؛ چرا که برنامه این است با استفاده از این سایت، مردم بتوانند در یک فضای امن سریعاً به فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت اتحادیه املاک بر سایت‌های مجازی گفت: ما از سایت‌ها می‌خواهیم اگر می‌خواهند به اشتغال کمک کنند باید با ما همراه باشند. فناوری باید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأیید شده باشد ولی ما مشکلات را در جهت اصلاح، به آنها یادآوری می‌کنیم.

سال آینده قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد

وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال ۱۳۹۸ گفت: بعد از انقلاب در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۶، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ با جهش قیمت مسکن مواجه بودیم که چهار مؤلفه اصلی بورس، طلا، حامل انرژی و ارز باعث این اتفاق شد. هم اکنون که توان متقاضیان پایین آمده جهش قیمتی مطلقاً اتفاق نمی‌افتد. اما با افزایش نرخ تورم می‌توان رشد قیمت مسکن را پیش بینی کرد اما پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

خسروی با هشدار به ایرانیان برای خرید آپارتمان و ویلا در دوبی، ترکیه یا گرجستان گفت: ایرانیانی که در این کشورها اقدام به خرید ملک کردند بعد از مدتی متضرر شدند. به طور مثال ترکیه دو سند ارائه می‌کند که سند دوم بعد از تصرف ارائه می‌شود و با توجه به اینکه اقامت به سختی داده می‌شود بحث مالکیت ایرانیان به مشکل برمی‌خورد. با این وجود اگر ایرانیان می‌خواهند اقدام به خرید کنند از طریق بانک ایرانی اقدام کنند که در قبال خرید آپارتمان در ترکیه، اجناس تولید ایران فروخته شود. بدین ترتیب از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

در بخشی از این نشست، رضا اربابیان مدیرعامل، یکی از سایت‌های فعال در زمینه معاملام املاک نیز با بیان اینکه با برخی سایت‌های دیگر نیز تلفیق شده‌ایم اظهار کرد: مشاوران املاک قطعاً در فعالیت سایت‌های مجازی مهم هستند. ما نیز با توجه به ترافیک و تعداد کاربران می‌توانیم به آنها کمک کنیم. در خصوص امنیت نیز بسیار حساس هستیم و اگر تخلفی از طرف فردی صورت گیرد آی پی و شماره تلفن فرد مورد نظر را مسدود می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵۰۰ فروشگاه راه اندازی کرده‌ایم که سایت‌های مجازی برای آژانس‌های املاک محسوب می‌شوند. در این ویترین تمام آگهی‌ها وجود دارد. در زمینه اعتمادسازی نیز بسیار کمک کرده‌ایم. قرارداد نیز نهایتاً در دفاتر املاک منعقد می‌شود.

اربابیان تاکید کرد: چشم‌انداز ما این است که مردم تجربه خوبی در یک معامله داشته باشند. در خصوص اشتغال نیز ما فعال هستیم و بسیاری از کسب و کارهای کوچک از طریق سایت ما درآمدزایی می‌کنند. به طور مثال فعالان حوزه موبایل، صنایع دستی، موسیقی خودرو و املاک از جمله شغل‌های مرتبط با ما هستند.

همچنین میلاد بازدار، مدیرعامل یکی دیگر از سایت‌های فعال در این زمینه اظهار کرد: به اعتقاد من سال آینده بازار اجاره فعال خواهد. با توجه به اینکه امسال رشد اجاره بها نسبت به قیمت مسکن پایین‌تر بوده پیش بینی می‌شود که نرخ رشد قیمت اجاره نسبت به قیمت مسکن بالاتر برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی