صرافی

برخی صرافان از کاهش نرخ ارز تا چند روز آتی خبر می‌دهند و این درحالی است که فعالان بازار می‌گویند کاهش نرخ ارز مقطعی است و در یک هفته پایانی سال نرخ ارز مجدد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایران پژواک، در روزهایی که به نظر می‌رسید بازار فردوسی میزبان آدم‌هایی خواهد بود که برای سفر نوروز قصد خرید ارزهای خارجی را دارند، به یک‌باره صحبت‌های اخیر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی معاملات را برای برخی برهم زد.

در این بازار هم فروشنده می‌بینی و هم خریدار. بساط دلال بازی هم طبق روال همیشه پابرجاست. دلال‌ها گوششان را تیز کرده‌اند که چه کسانی در این بازار پرریسک قصد فروش دلارها و یوروها را دارند تا همان جا خودشان این ارزهای خارجی را آب کنند.

چشمشان را هم به تابلوهای قیمت ارز دوخته‌اند. با آنکه به نظر می‌رسد قیمت‌ها روند نزولی را دارند اما حاضرند ارزها را با بالاترین قیمت از فروشندگان بخرند. تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه صرافی‌ها قیمت خرید را روی تابلو ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان درج کردند و قیمت دلار برای فروش را ۱۲ هزار و ۹۰۰.

یک فعال بازار می‌گوید: صرافی‌ها وارد این بازار پررسیک نمی‌شوند و هیچ خریدی هم تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌دهند.

یکی از مسئولان صرافی در خیابانی حوالی فردوسی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش نرخ ارز تداوم دارد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: کاهش نرخ ارز به صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر «تعدیل نرخ ارز در روزهای آینده» ارتباط دارد. صرافی‌ها وارد این بازار پررسیک نمی‌شوند و هیچ خریدی هم تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌دهند؛ چرا که معتقدیم نرخ ارز طی چند روز آینده روند کاهشی را خواهد داشت.

او در توصیه‌ای به خریداران می‌افزاید: توصیه ما به فعالان اقتصادی این است که در این شرایط وارد بازار ارز نشوند و خرید و فروشی هم انجام ندهند.

همچنین یکی دیگر از صرافان در خیابان فردوسی هم درباره تداوم کاهش نرخ ارز به تجارت‌نیوز می‌گوید: با این رویه به نظر می‌رسد قیمت ارزهای خارجی تا فردا روند نزولی را داشته باشد. هر چند که بازار ارز پرتلاطم است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت نرخ ارز ارائه داد. توصیه ما به مردم این است که از هرگونه خرید ارز در بازار فعلا صرف نظر کنند.

در عین حال اما یکی از صرافان در بازار صحبت‌های متفاوتی دارد. او می‌گوید: کاهش نرخ ارز حتی تا پایان سال هم تداوم ندارد؛ چرا که این نوع رفتار نوعی شگرد است تا از افزایش دوباره نرخ ارز در شب عید جلوگیری شود. البته همیشه هم در ایام پایانی سال نرخ ارز از سوی دولت و بانک مرکزی کنترل و ارز مورد نیاز مردم برای سفرهای خارجی تامین می‌شد. بنابراین کاهش نرخ ارز در این ایام موضوع عجیبی نیست.

این فعال بازار ارز اظهار می‌کند: بانک مرکزی به دلیل ارز مورد نیاز مردم در شب عید ارزهای دولتی را در بازار تزریق کرده است. مراجعه مردم در بازار هم برای خرید ارزهای مسافرتی است. به نظر می‌رسد در یک هفته پایانی سال قیمت دلار مجدد گران شود.

او می‌گوید: دولت به دلیل عدم پذیرش بندهای FATF و عدم تصویب «پالرمو» به نظر می‌رسد که قیمت ارز در سال ۹۸ مجددا گران شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی