چاقی

استفاده از کمربند لاغری فقط در افراد چاق محبوبیت ندارد و به نظر می‌رسد استفاده از این کمربندها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر چربی‌های شکمی است.

به گزارش ایران پژواک، همه افرادی که دارای اضافه‌ وزن و چاقی هستند به دنبال یک راهکار ساده، سریع و جادویی برای لاغر شدن می‌گردند؛ استفاده از قرص‌های لاغری و پر عوارض تا بستن کمربند لاغری نه‌ چندان مؤثر از جمله این راه‌ها هستند.

کمربندهای لاغری انواع و قیمت‌های مختلف دارند؛ امروزه استفاده کمربند لاغری توسط رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند، تبلیغاتی اغواکننده و بسیار جذاب که فرد را متمایل به خرید این کمربندها می‌کند، شرکت‌های تولیدکننده ادعا می‌کنند استفاده از این محصول بدون تلاش برای قرار گرفتن در مسیر لاغری باعث کاهش وزن می‌شود.

استفاده از کمربند لاغری فقط در افراد چاق و دارای اضافه‌وزن محبوبیت ندارد، بلکه افراد زیادی هستند که اضافه‌وزن ندارند و از تجمع مقداری چربی در شکم و پهلو احساس ناراحتی می‌کنند؛ به نظر می‌رسد استفاده از این کمربندها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر این چربی‌هاست.

آیا کمربند لاغری کارایی دارد؟

حیدرعلی قربانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انواع مختلفی از کمربندهای لاغری وجود دارد که عملکرد متفاوتی دارند، از جمله این کمربندها لرزاننده، حرارتی، ضربه زننده است که مکانیسم تقریباٌ مشابهی دارند و با ایجاد گرمای داخلی باعث از دست رفتن آب بدن و چروکیده شدن سلول‌ها می‌شوند یا باعث تحرک چربی‌ها و جابه‌جایی آن‌ها می‌شوند.

وی بیان کرد: در واقع با بستن این کمربندها، چربی‌ها به‌صورت ظاهری و موقت کمی جمع می‌شوند، ولی هنوز در بدن هستند؛ در حالی‌ که چربی برای از بین رفتن باید سوخته شود، چربی‌های اضافه به‌ ویژه در قسمت شکم و پهلو باعث نارضایتی همه افراد است.

کمربندهای لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

این متخصص تغذیه ادامه داد: از کارایی کمربند لاغری می‌توان به عرق کردن، فشرده شدن چربی‌ها و  بهبود وضعیت قرار گیری بدن اشاره کرد؛ مزایای کمربند لاغری شامل بهبود وضعیت بدن، کاهش درد کمر، لاغری موقت، اثر روانی مثبت در لاغری است.

قربانی درباره عوارض کمربند لاغری، گفت: مشکلات پوستی، دهیدراته شدن بدن (کم‌آبی)، عدم تعادل الکترولیت، مشکلات داخلی از عوارض کمربند لاغری است؛ سریع‌ترین، بهترین و ماندگارترین روش برای لاغری و بهبود وضعیت بدن شما انجام تمرینات ورزشی و رعایت رژیم غذایی متعادل است.

وی تشریح کرد: برای افزایش حجم عضلات و بهبود شکل عضلات، بهتر است در هفته ۲ الی سه روز غیر متوالی ورزش‌های استقامتی و حداقل ۲ بار در هفته ورزش‌های مناسب برای انعطاف‌پذیری کلی بدن انجام دهید.

روزانه چقدر کالری مصرف کنیم تا چاق نشویم؟

الهام نوروزی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دربار لاغری سالم، اظهار کرد: برای لاغری در قدم اول باید میزان نیاز بدن برای کالری را محاسبه کنید، وزنتان را به پوند (هر پوند= ۴۵۳ گرم) در ۲.۲ تقسیم کنید، آن‌را در ۲۴ ضرب کنید (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید) ، با ضرب عددی که در شماره ۲ به دست آورده‌اید در ۱.۶ می‌توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید، این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد.

وی ادامه داد: برای کاهش وزن، باید میزان کالری‌هایی که می‌سوزانید از مقدار کالری‌هایی که مصرف می‌کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن؛ ساده‌ترین راه برای پایین آوردن کلسترول این است که انگور بخورید؛ پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: سیر بخورید، سیر ماده‌ای است که کلسترول را پایین می‌آورد؛ همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می‌کند؛ در روز  ۲  عدد هویج بخورید همین به تنهایی کلسترول شما را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین خواهد آورد، حداقل سه بار در هفته پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای داشته باشید.

بیشترین منبع چربی در خانم‌ها 

نوروزی گفت: برخلاف آنچه که تصور می‌کنید، چربی‌های بدن شما به دلیل خوردن گوشت یا شیرینی جات نیست؛ باید بدانید که سس سالاد ۹ درصد از چربی مصرفی را تشکیل می‌دهد، به جای سس سعی کنید از آبلیمو، فلفل و کمی نمک برای چاشنی سالاد استفاده کنید.

وی افزود: فیبر موجود در پوست گندم سالیان سال است که دفاع محکمی در مقابل سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ به حساب می‌آید؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در سیریال‌های صبحانه، شکل اهمیت بسیار زیادی دارد، با اینکه پوست گندم برای مقابله با سرطان روده حالت دفاعی خوبی است، پوست گندمی که برای مصارف تجاری به شکل نوارهای کوتاه و ترد در آمده است در جلوگیری از سرطان روده کارآمدتر است.

نوروزی با اشاره به اینکه خانم‌هایی که ورزش می‌کنند کمتر از خانم‌هایی که ورزش نمی‌کنند دچار چربی شکم می‌شوند، گفت:  خانم‌هایی که پنج روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند، ۱۷ درصد کمتر از خانم‌هایی که ورزش نمی‌کنند دچار چربی شکم می‌شوند، بهترین ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد، پیاده روی است.

این متخصص تغذیه گفت: می‌توانید هر وقت که میل داشتید غذا بخورید؛ اکثر خانم‌ها تصور می‌کنند که اگر شامشان را سروقت بخورند مستقیماً در بدنشان تبدیل به چربی خواهد شد؛ این را فراموش نکنید مهم مقدار کالری‌هایی است که در روز مصرف می‌کنید.

آب بخورید؛ وزن کم کنید

وی تشریح کرد: خیلی از افراد نمی‌دانند که آب راه بسیار خوبی برای از بین بردن اشتهاست؛ افراد زیادی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند و در نتیجه پرخوری می‌کنند، دفعه بعد که خواستید به خوردن تنقلات روی بیاورید، به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید، اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً یک خوراک مختصر می‌تواند گرسنگیتان را تا وعده غذای بعد از بین ببرد.

قلبی سالم با مصرف آجیل

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه آجیل حاوی میزان زیادی چربی است، گفت: چربی موجود در آجیل از جمله چربی‌های غیراشباع بسیار سالم است؛ برای کاهش وزن از خوردن هر نوع چیپسی اجتناب کنید، چیپس‌ها هم مثل همان چیپس‌های سیب زمینی هستند شاید بدتر هم باشند، هر ۳۰ گرم از این چیپس‌ها چیزی درحدود ۱۵۰ کالری دارد که تقریباً ۱۰ گرم آن چربی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی