• ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
  • کد خبر: 8390
حفتر

خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس(پایتخت لیبی) را صادر کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از تارنمای روزنامه انگلیسی تایم، حفتر از ساکنان طرابلس خواسته، مقاومت نکرده و در برابر نیروهای نظامی او تسلیم شوند.

امروز همچنین سرتیپ «احمد المسماری» سخنگوی نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» اعلام کرد که شهر «غریان» (در غرب طرابلس) به کنترل این نیروها درآمده است.

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت جامعه جهانی نیز امروز و به دنبال تدارک نیروهای وفادار به دولت حاکم بر شرق لیبی برای انجام عملیات در غرب این کشور، در طرابلس پایتخت حالت فوق العاده اعلام کرد.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی تمامی یگان های امنیتی را برای حفظ امنیت پایتخت فراخوانده است.

«احمد مسماری» سخنگوی نیروهای تحت امر حفتر روز چهارشنبه با بیان این که «آزادسازی کشور از دست تروریسم» ماموریت برای عملیات آینده است، گفت: طرابلس مقصد مطلوب و مورد نظر این عملیات است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ساعاتی پیش درباره احتمال بروز درگیری میان گروه های رقیب در لیبی هشدار داد و دو طرف را به خویشتنداری فرا خواند.

هفته گذشته چهار نهاد بین المللی «سازمان ملل متحد»، «اتحادیه اروپا»، «اتحادیه عرب» و «اتحادیه آفریقا» ابراز امیدواری کردند که کنفرانس ملی لیبی ماه ژوئیه (خرداد/تیر) بتواند در ایجاد ثبات در این کشور و تشکیل دوباره دولت و نهادهای دولتی اثر گذار باشد.

پیش از این قرار بود، ژوئیه آینده (خرداد/ تیرماه) کنفرانسی برای حل سیاسی بحران لیبی در« آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی میان دولت وفاق و نیروهای حاکم در شرق این کشور برگزار شود.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است، این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است، افزون بر آن که 'داعش' نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی و دیگری «دولت طبرق» در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی» که ژنرال حفتر از آن حمایت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی