• ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
  • کد خبر: 8446
استقلال

استقلال دوشنبه شب در یکی از حساس ترین بازی های خود در گروه مرگ آسیا مقابل مدافع عنوان قهرمانی عربستان و صدرنشین حال حاضر گروه قرار می گیرد.

به گزارش ایران پژواک، رویارویی با الهلال آن هم در این روزها که استقلال از دومین جام داخلی هم ناامید شده تا با بعد از شکست در دربی پایتخت روزهای پرتنشی را تجربه کند، می تواند آرام بخش به موقعی برای وینفرد شفر و شاگردانش باشد بلکه کورسوی امید برای بازگشت به کورس قهرمانی و صعود از گروه مرگ آسیا را زنده نگه دارند.

استقلال فردا شب در حالی میزبان الهلال در دوحه خواهد بود که بعد از شکست برابر الدحیل و توقف غیرمنتظره برابر العین در تهران برای زنده ماندن شانس صعود در لیگ قهرمانان چاره ای ندارد جز این که حریف عربستانی را از پیش رو بردارد. اما این هدف چندان آسان نخواهد بود چون الهلالی ها با دو برد مقابل العین و الدحیل با شش امتیاز مقتدرانه به صدر جدول گروه مرگ تکیه زده و مدعی اول صعود و قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان است.

در فاصله 24 ساعت تا این بازی سرنوشت ساز، گمانه زنی ها در خصوص ترکیب احتمالی استقلال به اوج خود رسید، جایی که وینفرد شفر با دغدغه ها و ابهامات بسیار زیادی برای انتخاب 11 مرد اصلی خود برای جدال مرگ و زندگی روبرو است. با این وجود براساس آخرین اخبار به گوش رسیده از دوحه می توان ترکیب احتمالی استقلال را به این شکل حدس زد.

شکستن طلسم سیدحسین

بعد از دو بازی مقابل الدحیل و العین با شرایط رقم خورده برای مهدی رحمتی در دربی 89 پایتخت به نظر می رسد فرداشب طلسم بازی کردن در بازی های آسیایی برای سیدحسین حسینی بشکند. گلر شیرازی مقابل سایپا روز چندان سختی نداشت و با یکی دو سیو مناسب توانست چهارمین کلین شیت متوالی و پنجمین کلین شیت فصل را ثبت کند تا با روحیه بسیار بهتر از رقیب باتجربه تر خود آماده مصاف با الهلال شود. شفر که به خوبی از شرایط روحی کاپیتان استقلال مطلع است به احتمال قریب به یقین از حسینی به عنوان شماره یک خود مقابل الهلال بهره می برد.

چشمی باشد، پژمان دفاع راست می شود

ساختار تدافعی بدون شک یکی از دغدغه های بزرگ مرد آلمانی در این روزها است. مصدومیت مهره های کلیدی در این ساختار و غیبت تعدادی از آنها در سفر به دوحه از جمله وریا غفوری باعث شد تا شفر نگرانی های زیادی داشته باشد. محمد دانشگر قطعا مشکلی برای بازگشت به ترکیب ندارد اما وضعیت چشمی کمی پیچیده است چون اگر امشب در تست های نهایی جواب مثبت ندهد تمام برنامه های کادر فنی به هم خواهد خورد. آن طور که شنیده می شود اگر چشمی مجوز بازگشت و حضور در ترکیب را دریافت کند، شفر از زوج روزبه – دانشگر در مرکز دفاع بهره می برد تا پژمان منتظری جانشین وریا غفوری شود. در دفاع چپ میلاد زکی پور همچنان انتخاب اول شفر است.

امیدوار به درخشش امید

فرشید باقری فعلا اجازه همراهی استقلال را ندارد به همین خاطر شفر برای انتخاب زوجی مناسب در کنار علی کریمی دو گزینه روی میز دارد. یکی داریوش شجاعیان است که مقابل سایپا نتوانست انتظارات را برآورده کند و دیگری امید نورافکن کاپیتان تیم امید نام دارد که با نیمکت نشینی در دربی و سایپا عملا خستگی ناشی از سه بازی متوالی برای تیم امید را از تن خارج کرده است. برحسب تمریناتی که استقلالی ها در دوحه انجام دادند به احتمال فراوان شفر مقابل الهلال از زوج کریمی – نورافکن به عنوان دو هافیک تدافعی بهره خواهد برد تا امیدوار به درخشش امید در مقابل عربستانی ها باشد.

بازگشت 8 جنجالی

در مثلث تهاجمی استقلال وینفرد شفر تصمیم دارد فرشید اسماعیلی را به ترکیب اصلی بازگرداند. شماره 8 جنجالی این روزهای اردوی آبی ها بعد از چیپ ویرانگر در دربی روزهای پرتنشی را تجربه کرد اما با این حال شفر با اعتماد به توانایی های اسماعیلی، تصمیم به بهره بردن از توانایی های او مقابل الهلال گرفته است تا فرشید در کنار آیاندا پاتوسی و ایسما کونسالوس سه ضلع تهاجمی استقلال لقب بگیرند. شاید اگر صیادمنش شرایط خوبی داشته باشد برای دقایقی در نیمه دوم بتواند در ترکیب قرار بگیرد تا به داد استقلال بیاید.

دل بستن به منشا

گادوین منشا در بازی های لیگ هنوز نتوانسته نمایش تاثیرگذاری برای استقلال داشته باشد اما وینفرد شفر با اعتماد و اطمینان کامل از مهاجم نیجریه ای خیلی به این بازیکن دل بسته تا شاهد تکرار همان نمایشی باشد که منشا با پیراهن پرسپولیس از خود ارائه می داد. از همین رو فردا شب شانس گادوین نسبت به سایر مهاجمان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر از است.

با این تفاسیر می توان ترکیب احتمالی استقلال در بازی فرداشب مقابل الهلال را به این شکل دانست، گرچه ذکر این نکته نیز الزامی است که تمرین امشب آبی ها در دوحه و فرصت باقی مانده تا لحظه آغاز بازی می تواند دستخوش اتفاقات غیرمنتظره ای هم باشد که این ترکیب را تغییر دهد.

"سیدحسین حسینی؛ پژمان منتظری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور؛ امید نورافکن، علی کریمی؛ فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، ایسما کونسالوس؛ گادوین منشا".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی