• ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
  • کد خبر: 8525
شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با سپاهان حاضر شد و به تمجید از تیم خود پرداخت.

به گزارش ایران پژواک، وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در نشست خبری درباره دیدار با سپاهان گفت: در رابطه به بازی امروز باید بگویم که به تیم خودم و همه اعضای تیم، بازیکنان، کادرفنی، کادر پزشکی و همه آنهایی که در کنار تیم هستند، افتخار می کنم. بعد از بازی در قطر خیلی سخت کار کردیم و یک برد با روحیه و کار تیمی به دست آوردیم. ذهنیت برد و برنده در این دیدار داشتیم و استحقاق این برد را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: در ورزشگاهی به برد رسیدیم که شرایط سختی را برای ما رقم زده بودند. سپاهان تیم بسیار قدرتمندی است و ما توانستیم برنده باشیم. از قطر به تهران آمدیم و رفت و آمد زیادی داشتیم اما توانستیم با برد کار خود را به پایان برسانیم و به احترام این تیم باید بایستم و صحبت کنم. چیزی که در ذهن داریم این است که هرگز تسلیم نمی شویم. مهدی رحمتی با مصدومیت به کنار ما آمد. بعد از دربی رفتارهای بدی با او انجام شد اما رحمتی امروز کنار تیم بود، به تیم کمک کرد و این موضوع آن چیزی است که ما انتظار داریم و این موضوعات برای برد مهم است. گاهی اوقات می گویند مربی باید با بازیکن خشن برخورد کند اما بازیکن به اعتماد به نفس و حمایت مربی در کنار تمرین نیاز دارد. افرادی که در خارج از ایران کار نکردند، شاید این موضوع را ندانند اما کار تیمی برای برد مهم است و امروز همه این را دیدیم.

سرمربی استقلال در ادامه اظهار داشت: دقیقه 97 برنده شدیم و برابر الهلال نیز بازی سختی داشتیم. امروز همه برای یک نفر و یک نفر برای همه جنگیدند. بسیار خوشحال هستم و قبل از بازی درباره همه چیز صحبت کردیم. فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری خسته بودند و تعویض آنها طبیعی بود. محمد دانشگر دفاع راست بازی کرد و کسی فکر نمی کرد این اتفاق بیفتد اما او خیلی خوب بازی کرد. این ها راه کسب برد است و ما کار خود را انجام می دهیم و مسیر مستقیم را می رویم و به چپ و راست کاری نداریم.

سرمربی استقلال در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: یک صحبت با مدیرعامل باشگاه دارم. همه مسائلی که مد نظر هست و صحبت هایی که برای آینده داریم در اختیار ایشان است و می دانند که با کدام بازیکنان باید قرارداد تمدید شود. نمی خواهم فصل تمام شود و تعدادی از بازیکنان بروند. تیم برای آینده است و امیدوارم باشگاه با بازیکنان جوان نیز صحبت کند. همه مسائلی که مد نظر من است را باشگاه می داند. سال گذشته بازیکنان زیادی از ما جدا شدند و از مدیرعامل باشگاه درخواست می کنم تا با بازیکنان مد نظر کادرفنی برای قرارداد جدید صحبت کنند.
شفر در ادامه با تشکر از هواداران این تیم، گفت: نکته آخر قبل از شروع سوالات شما این است. امروز 20 درصد استقلال هوادار در ورزشگاه داشت اما من در پایان غافلگیر شدم و فکر می کردم که استقلال 70 درصد هوادار دارد.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا استقلال همچنان شانس قهرمانی دارد، تصریح کرد: همه تیم ها برابر استقلال با صد در صد وجود خود تلاش می کنند و ما بازی راحتی نداریم و همه حریفان ما در پخش زنده انرژی بیشتری دارند. دو بازی را در خانه به سختی بردیم و هر 4 روز یک بار باید بازی کنیم. به همه نفرات احتیاج داریم. حیدری دو بازی خیلی خوب بازی کرد و همه باید آماده باشند. در مورد قهرمانی باید بگویم فقط به بازی بعدی فکر می کنم.

سرمربی استقلال در واکنش به اعتراض خبرنگاران اصفهانی برای عدم حضور در نشست خبری، اظهار داشت: از اینکه شما منتظر شدید، عذر خواهی می کنم. ما قصد داشتیم در نشست شرکت کنیم اما با اتوبوس آمدیم و این اتفاق رخ نداد. از عدم حضورم در نشست خبری قبل از مسابقه عذر خواهی می کنم و در این موضوع حق با شماست.

وی درباره ایده استقلال برای کسب برد در این دیدار بیان کرد: ما سعی کردیم فوتبال خوبی انجام دهیم و یک ضرب و دو ضرب بازی کنیم. در بازی های قبلی و برابر ذوب آهن دیدیم که سپاهان از نظر بدنی افت می کند و ما می توانیم به گل برسیم و این ذهنیت را داشتیم. تبریزی و منشا به ترکیب اضافه شدند و هر دو موقعیت های زیادی داشتند. نکته مهم برای ما این بود که شانس ایجاد کنیم و البته شانس هم آوردیم. این موضوع ایده ما برای این مسابقه بود.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر زیاد به تیم شما برای کسب برد کمک کرد، اضافه کرد: این تاخیر اصلا برای مسابقه خوب نبود. این اتفاقات برای وجهه سپاهان نیز خوب نبود. همینطور برای دربی ما در تهران نیز خوب نبود. اینکه هواداران و داور نباید عصبانی باشند بسیار مهم است. اینکه یک دیدار سخت داشته باشیم طبیعی است اما همه باید آرام ورزشگاه را ترک کنند. پرتاب ترقه به زمین خوب نیست و شاید اگر یک ترقه دیگر پرتاب می کردند، همه به خانه می رفتند و بازی تعطیل می شد. این دیدار برای همه سخت بود. این صحنه ها از تلویزیون پخش می شود و شاید خارج از ایران ببینند. من این را در تهران به رسانه ها گفتم که باید کمک کنند تا این اتفاقات رخ ندهد. داور و تیم داوری خونسرد بودند و خوب کار کردند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا در کنار زمین به داور اعتراض داشتید، بیان کرد: من صحبتی راجع به داور نکردم. راجع به عملکرد بازیکنان خودمان صحبت می کردم.

او در پایان در واکنش به رفتار بد هواداران استقلال نسبت به فرشید اسماعیلی، عنوان کرد: من یک پیغامی را در گوشی خودم درباره دو بازیکن دیدم که در تمرین دعوا کردند. مربی گفت ما بازیکنان را برای بازی بعدی لازم داریم و اگر لواندوفسکی را از تیم بیرون بگذارم، تیم دچار مشکل می شود و او باید جریمه مالی شود. مربی بسیار مشهوری در آلمان که سرمربی بایرن بود با من صحبت کرد و به من گفت اگر هر بازیکنی که اشتباه می کند را بیرون بگذارم، باید خودم به میدان بروم. یک مشکلی در تیم ما پیش آمد و تیم هیجانی شد و من بازیکنان را جریمه کردم. باید با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم و اگر همه را بیرون بگذارم، بازیکن کافی ندارم. بایرن مونیخ یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا است و آنها نیز جریمه مالی کردند و جریمه مالی بهتر است و در پایان فصل درباره دیگر مسائل صحبت می کنیم. لواندوفسکی را می شناسید و می دانید که او در تمرین دعوا کرد اما سرمربی تیم هر دو نفر را 100 هزار دلار جریمه کرد. این بازیکن از فردا دوباره برای تیم جنگید. همیشه در اینجا اوقات خوبی را داشتم و شما ورزشگاه خوبی دارید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی