شفر قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با انتقاد از نحوه برخورد فرهاد مجیدی در جریان بازی با استقلال گفت: بعد از شکست دادن سپاهان جوری سرمربی خود را بالا انداختند که انگار قهرمان آسیا شده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، امیر قلعه نویی درباره شرایط لیگ برتر و جذابیت رقابت چند تیم برای قهرمانی در بالای جدول به رادیو تهران گفت: از هواداران سپاهان به خاطر باخت به استقلال معذرت می‌خواهم. ما در نیم فصل دوم آنطور که باید خوب نبوده ایم. از نظر نوع بازی و ایجاد موقعیت تیم خوبی هستیم. سپاهان دارد این دو کار را خوب انجام می‌دهد ولی در فوتبال اگر گل نزنی، گل می خوری.

وی افزود: در فوتبال عدالت وجود ندارد. چند هفته است عدالت در بازی‌های ما وجود ندارد. بد شانس هستیم و توپ‌هایمان گل نمی‌شود. از سوی دیگر کم شانس هستیم و روی کمترین موقعیت، گل می‌خوریم. مقصر این مسائل بنده هستم.

سرمربی تیم سپاهان ادامه داد: حدود دو هفته است که یک روانشناس به تیم اضافه کرده ایم. سپاهان در فشار قهرمانی بود و شاید نتوانستیم این فشار را تحمل کنیم. هنوز چیزی تمام نشده است. پنج فینال در پیش داریم. هنوز امید داریم. خوشحالم لیگ ما این شرایط را پیدا کرده است. امیدوارم بازی‌ها با همین کیفیت جلو برود. به هر تیمی هم که قهرمان بشود تبریک می‌گوئیم.

قلعه نویی در خصوص تقابلش با استقلال و باخت در ثانیه‌های پایانی یادآور شد: معمولاً باخت تلخ است بخصوص این نوع باخت. به استقلالی‌های تبریک می گویم.

وی بدون نام بردن از فرهاد مجیدی از اتفاقاتی که بین او و مربی استقلال رخ داده بود گلایه کرد. قلعه نویی گفت: وقتی استقلال را در آزادی بردیم به اعضای این تیم خسته نباشید گفتم. اینجا هم باختیم به آنها تبریک گفتم. باید حرمت نگه داریم. همه چیز برد و باخت نیست. این بر حسب شعور و تربیت خانوادگی من بوده است که به استقلالی‌ها تبریک گفتم. فوتبال این مسائل را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: خوشحالم سپاهان تبدیل به تیمی شده است که وقتی تیم‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد ما را می‌برند، مربی خود را بالا می‌اندازند و انگار قهرمان آسیا شده اند. خوشحالم سپاهان به چنین تیمی تبدیل شده است.

سرمربی سپاهان ادامه داد: گلی که خوردیم دو مشکل داشت. اول اشتباهات فردی ما و دوم تکنیک فردی بازیکنی به نام پاتوسی. قبل از گل چند فرصت داشتیم که بهترین موقعیتش برای سجاد شهباززاده بود. وقتی توپ سجاد گل نشد به نیمکت تیم گفتم خدا بازی را به خیر بگذراند. وقتی توپ گل نمی‌شود باید دعا دعا کنیم که گل نخوریم. تا دقیقه ۸۰ همه چیز خوب بود و استقلال حتی نزدیک به دروازه ما نشد. بعد از توقف بازی، سکته تاکتیکی داشتیم و استقلال خوب بازی کرد. در آن هفت، هشت دقیقه اتفاقی افتاد که تمرکز ما به هم خورد و آنها نفس گرفتند. به هر حال مبارکشان باشد. فوتبال همه زندگی نیست. این برد و باخت‌ها همیشه هست. مهم است که آدم اخلاق و منش خود را نشان بدهد. افتخارم این است امثال قطبی، جلالی و مهاجرانی و ظلی درباره آدم صحبت می‌کنند. در فوتبال و ورزش و هنر و زندگی این مسائل می‌ماند.

قلعه نویی درباره اینکه آیا این صحبت‌هایش به خاطر دلخوری از برخورد سرد فرهاد مجیدی است؟ تصریح کرد: بر حسب وظیفه و تربیت خانوادگی و شعورم وظیفه دارم به کوچک و بزرگ احترام بگذارم. وقتی استقلال به اصفهان آمد، حتی از طریق سرپرست تیم به استقلالی‌ها پیام دادم اگر کاری از دست بنده بر می‌آید بگویید. حتی برای آنها بلیت هم فرستادیم.

وی یادآور شد: من با تمام استقلالی‌ها دست دادم. رفتار آقایان هرچه بود، من احترام گذاشتم. معمولاً دوست ندارم راجع به شاگردانم صحبت کنم ولی تربیت خانوادگی ام می‌گوید باید این کارها را در فوتبال و زندگی انجام داد. زندگی گذر است. خدا بیامرزد امثال پورحیدری ها که برای باشگاه زحمت کشیدند و زندگی خود را برای تیم گذاشتند. اگر من هم کاری برای استقلال کردم برای دلم، خدا و مردم انجام دادم و منتی ندارم. خوشحالم استقلال زمانی برایم بوده که نه شرایط خوب بوده و نه پولی در میان بوده است و نه بنده پولی گرفته ام.

سرمربی سابق استقلال اظهار کرد: بنده وقتی دلار ۳ هزار تومان بود از استقلال ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یعنی ۵۰۰ هزار دلار طلب داشتم. بعداً ۷۰۰ میلیون بخشیدم. بعد از آن باشگاه استقلال بیانیه ای داد. از آن موقع اگر شما یک ریال گرفته اید من هم گرفته ام. اگر الان طلبم را از استقلال بگیرم می‌شود ۸۰ هزار دلار. منتی هم ندارم. باید این مسائل را رعایت کنیم. همه چیز به لقمه و تربیت آدم بستگی دارد. خوشحالم بزرگانی مثل جمشید مشایخی و دیگران راجع به آدم صحبت کنند. چیزی که می‌ماند بحث مردانگی و اخلاق مداری است.

قلعه نویی گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی بودم هر روز که به فدراسیون می‌رفتم، ابتدا به اتاق پیشکسوتان می‌رفتم و از آنها اجازه می‌گرفتم که به طبقات بالاتر بروم. این مسائل می‌ماند. شاید این برد و باخت‌ها برای خیلی‌ها آرزو باشد اما برای من خاطره است. قبل از آنکه به استقلال بیایم لژیونر شدم و به تیم ملی رفتم. خوشحالم خدا این لطف را به بنده داشته است.

وی درباره پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران سپاهان گفت: اینها تماشاگر نیستند. اینها یک عده هستند که برنامه ریزی شده کار می‌کنند. تماشاگران سپاهان اصیل هستند و به میهمان خود احترام گذاشته اند و با شیرینی به استقبالشان می‌روند! مسئولان باشگاه می‌توانستند به استقلالی‌ها جایگاه طبقه دوم را بدهند اما آنها را در طبقه اول نشاندند. کسانی که این کارها را کردند سپاهانی نما هستند! این مسائل در فوتبال مردود شده است. باید از فوتبال لذت ببریم. اگر الان فوتبال نباشد جامعه ما به هم می‌ریزد و چقدر آسیب‌های جامعه زیاد می‌شود.

سرمربی سپاهان در پایان در خصوص پیگیری حسن روحانی رئیس جمهوری ایران درباره تیم ملی و تیم فوتبال امید، گفت: ان شاءالله آقای روحانی دقت بیشتری روی مسائل اقتصادی داشته باشد. فکر و ذکر دولت باید مشکلات و مسائل اقتصادی مردم باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی