وزیر خارجه آلمان

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود می‌گوید دو طرف درباره توافق هسته‌ای مواضع کاملا متفاوتی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل ایران پژواک به نقل از دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه (۲۳ مه/ دوم خرداد) با همتای آمریکایی خود مایک پومپئو دیدار و گفت‌وگو کرد. یکی از مهم‌ترین محورهای رایزنی‌های این دو نفر توافق هسته‌ای با ایران و مواضع مختلف واشنگتن و کشورهای اروپایی درباره آن بود.

وزیر خارجه آلمان می‌گوید گفت‌وگوهای او با پومپئو و دیگر مقام‌های آمریکایی آشکار کرده که در حال حاضر و تا جایی که به توافق هسته‌ای با ایران مربوط می‌شود هیچ چشم‌اندازی برای حل اختلاف‌های دو طرف وجود ندارد.

اروپا و آمریکا در دو مسیر کاملا متفاوت
به گزارش "تاگس‌شاو"، وب‌سایت شبکه اول تلویزیون آلمان، هایکو ماس گفته است که به گمان او، آمریکا و کشورهای اروپایی از دست یافتن به یک تفاهم "فاصله زیادی" دارند و در برخورد با توافق هسته‌ای با ایران در "دو مسیر کاملا متفاوت" گام بر می‌دارند.

سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای (بریتانیا، فرانسه و آلمان) همچون روسیه و چین اعلام کرده‌اند که به برجام پایبند می‌مانند.

هایکو ماس پیش از ملاقات با مایک پومپئو، در دیدار با نانسی پلوسی، رئیس فراکسیون دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: «ما در آلمان و نیز در اروپا مصمم هستیم که همه کار بکنیم تا این توافقنامه برقرار بماند».

تلاش اروپا برای نجات برجام

با این همه هایکو ماس بار دیگر تاکید کرده که کشورهای اروپایی در مورد توافق هسته‌ای تفاهم دارند و برای نجات آن "تدبیرهای مشخصی" را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی