• ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 9124
پونک

محله پونک یکی از محله‌های شمال غرب تهران است که به دلایل مختلف ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن در آن رونق بسیار خوبی دارد.

به گزارش ایران پژواک، بطوریکه این محله از سوی املاکی‌های تهران به پرمعامله‌ترین محله در غرب تهران شناخته شده و خرید آپارتمان در پونک و رهن و اجاره آن رونق خاصی دارد. این محله که در گذشته‌های نه چندان دور قریه‌ای با باغ‌های بزرگ بوده، این روزها محله‌ای است که علی رغم ساخت و ساز و روی آوردن به مدرنیته همچنان در برخی از کوچه‌های خود تا حدودی فضای قدیمی‌اش را حفظ کرده است.

درباره پونک

پونک نام روستایی بوده که در زمین‌های آن گیاه پونه زیاد می‌روییده است. طبق اسناد ارائه شده در سال ۱۲۸۰ هجری قمری، ده پونک از طرف ظلال سلطان به مهد علیا، مادر ناصرالدین شاه قاجار تقدیم شده و ناصرالدین شاه این روستا را به عنوان املاک خالصه به دولت داده است.

محله پونک در شمال غرب تهران و در منطقه ۵ شهرداری و بخشی از آن در منطقه ۲ شهرداری پایتخت واقع شده است. این محله از خیابان‌های خوب و معروفی مانند ایران زمین، بلوار عدل و بلوار کمالی برخوردار است که با مراجعه به این محله‌ها متوجه خواهید شد در این خیابان‌های پهن و با صفا آپارتمان‌های چند طبقه شیک و به روزی ساخته شده‌اند. بطوریکه علاقمندان به خرید خانه در پونک یا اجاره آن انتخاب نخست‌شان این خیابان‌هاست تا به میدان پونک هم دسترسی راحتی داشته باشند و با حدودا ۵ دقیقه پیاده‌روی به این میدان رسیده تا به سایر نقاط شهر سفر کنند.

پونک از غرب به محله جنت آباد، از شرق به دره پونک که چند سالی‌ست پارک نهج البلاغه در آنجا ساخته شده که مرز بین پونک (خیابان ایران زمین) و فاز شش شهرک غرب است، از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض محدود می‌شود. خیابان‌های سیمون بولیوار و محله چهار دیواری در انتهای شمال غربی پونک قرار دارند. ضمن اینکه این محله دسترسی بسیار خوبی به اتوبان‌های همت، حکیم و نیایش دارد. 

امکانات پونک 

بسیاری از افرادیکه در سایت دیوار که یکی از بسترهای مهم خرید و فروش و رهن و اجاره ملک است به دنبال مورد مناسبی برای اجاره آپارتمان در تهران به خصوص در غرب این شهر هستند، یکی از گزینه‌هایشان پونک است. انتخاب این افراد بیشتر به دلیل امکانات و تنوع قیمت مسکن در این محله هست. 

در میدان اصلی پونک مرکز تجاری بوستان ساخته شده است که با مراجعه به آن علاوه بر فروشگاه بزرگ شهروند، مغازه‌های متعدد با زمینه‌های مختلف کاری ساخته و فعال هستند بطوریکه هر آنچه که شما بخواهید را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید و از رستوران‌ها و کافه‌های آن برای معاشرت بهره برید.

مرکز خرید تیراژه با سرزمین عجایب خود و فروشگاه‌های متعدد خود، مرکز خرید دیگری است که در پایین‌تر از میدان پونک قرار دارد.  

علاوه بر بوستان نهج البلاغه با جاده‌های مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه سواری و رستوران‌ها و فست فودهای خود، پارک‌های کوچک و محلی در این محله ساخته شده‌اند. 

ساکنین پونک علاوه بر مراکز خرید ذکر شده می‌توانند به فروشگاه‌های محلی و بازار میوه و تره بار این محله رفته و مایحتاج خود را تهیه کنند. همچنین علاوه بر درمانگاه پیامبر، بیمارستان‌های مجهز تریتا و عرفان نیایش با این محله فاصله کمی دارند. 

بارگاه امام زادگان عینعلی و زینعلی از نقاط مذهبی و قدیمی پونک است که نشانه‌ای از گذشته این محله دارد بطوریکه با پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های اطراف امام زاده حس سفر به گذشته برای شما تداعی می‌شود. این امام زاده در بین پونکی‌های قدیم از جایگاه مقربی برخوردار است و حیاط آن هنوز هم آرامگاهی برای تدفین ساکنین محله و سایر تهران نشین‌هاست که البته قیمت قبرهای آن بسیار بالاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی