• ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 9211
کشتی آرای

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با اشاره به افت ۲۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در هفته گذشته، گفت: با توجه به قرارگرفتن در روزهای میانی ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضا برای سکه و طلا پیش بینی می شود که اگر اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی رخ ندهد تا پایان هفته، شاهد بازاری آرام و متعادل باشیم.

به گزارش ایران پژواک، «محمد کشتی آرای» درباره علت کاهش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته گفت: مهمترین عامل کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی، افت قیمت دلار بوده است.
کشتی آرای افزود: عامل دیگر افت قیمت ها به کاهش تقاضا و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان بازمی گردد.

وی درباره چشم انداز بازار طلا و سکه در هفته پیش‌رو گفت: معمولاً همه ساله در روزهای میانی ماه مبارک رمضان، حجم مبادلات و تقاضا برای سکه و طلا کاهش می یابد، بنابراین اگر اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی رخ ندهد می‌توان پیش بینی کرد که تا پایان هفته جاری قیمت سکه و طلا در محدوده مثبت یا منفی ۲ درصد نوسان داشته باشد.

وی درباره تحولات بازار طلا گفت: در هفته گذشته قیمت اونس جهانی طلا به طور متوسط هشت دلار افزایش یافت و به هزار و ۲۹۴ دلار رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور افزود: البته از روز پنجشنبه تا دیروز (شنبه) قیمت اونس جهانی طلا به یکباره ۱۶ دلار افت و قیمت ها به هزار و ۲۷۲ دلار عقب نشینی کرد.

بازار طلا تحت تاثیر ارز

کشتی آرای با بیان اینکه بازار طلای کشور تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد، اضافه کرد: به دلیل رشد قیمت ارز در هفته گذشته بهای طلا و انواع سکه نیز رشد داشت.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور درباره نوسان و رشد قیمت سکه نیز اظهار داشت: قیمت سکه در هفته گذشته حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت و از قیمت پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در روز ابتدای هفته به چهار میلیون و ۹۵۵ هزار تومان در پایان هفته (پنجشنبه) کاهش یافت.

وی ادامه داد: قیمت هر مثقال طلا نیز در پایان هفته گذشته نسبت به اول هفته ۸۳ هزار تومان کاهش یافت، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۱۸هزار تومانی را تجربه کرد به طوری که قیمت هر گرم طلا از ۴۷۲ هزار تومان به ۴۵۴ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی آرای گفت: قیمت دلار نیز در هفته‌ای که گذشت با افت ۸۵۰ تومانی از رقم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان عقبگرد داشت که به تبع آن، قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان اینکه حجم داد و ستدها در هفته گذشته کاهش یافت، ادامه داد: به دلیل کاهش حجم معاملات، حباب سکه نیز روند نزولی را طی کرد، بر این اساس، حباب سکه که در ابتدای هفته گذشته ۵۸۰ هزار تومان بود در پایان هفته به ۵۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: البته قیمت سکه در روز گذشته (شنبه) اندکی بالا رفت و رقم چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان را ثبت کرد اما قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به پایان هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی