• ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
  • کد خبر: 9308
استقلال

تابستان ۹۸ برای آبی‌های پایتخت از تابستام ۹۷ هم شلوغ‌تر خواهد بود. این بار دیگر خبری از خریدهای درجه چندمی نیست و باشگاه باید درآمدهایش را به درستی خرج کند. اوضاع استقلال برای لیگ نوزدهم بحرانی است یا قابل کنترل؟

به گزارش ایران پژواک، لیگ هجدهم با ریخت و پاش‌های فراوان برای استقلال آغاز شد اما از همان هفته‌های نخست هم مشخص بود آبی‌های پایتخت میلیون‌ها هزینه را به درستی انجام نداده‌اند و نیمی از ورودی‌ها اصلا در حد و اندازه باشگاه نیستند. از سوی دیگر چند خرید مفید مدیران استقلال هم هنوز با تیم هماهنگ نبودند و همین باعث شد نیم فصل نخست برای استقلال و وینفرد شفر چندان جذاب دنبال نشود. استقلال در زمستان به یک تعادل قابل قبول رسید اما تعطیلی دوباره لیگ، خیلی‌ها را نگران کرد که آیا این تیم دوباره اوج می‌گیرد یا باز هم همه چیز تمام شده است. جذب مثلث منشا، ایسما و پاتوسی در زمستان به شفر کمک کرد تا رخوت دوباره ترکیبش را مدیریت کند اما باخت پدیده آن هم دقیقا در روزهایی که استقلال شانس زیادی برای قهرمانی داشت، همه تلاش‌های پیرمرد آلمانی را به پایان رساند. حالا فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال است و اگر بماند، به شکل مستقیم برای آینده ترکیب تیم تصمیم‌گیری می‌کند و اگر هم به عنوان مربی در خدمت تیم باشد، باز هم رای خواهد داد. در ادامه مروری می‌کنیم بر همه تغییرات احتمالی استقلال در تابستان ۹۸ و تلاش‌های بی‌پایان آبی‌ها برای جمع کردن یک تیم قدرتمند.

دروازه؛ یک آینده مبهم

چارچوب استقلال به تنهایی بیانگر شرایط کلی تیم است؛ آینده‌ای نامشخص. با آمدن فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی کاملا نیمکت نشین شد و درخشش سید حسین حسینی به نظر می‌رسد خیال آبی‌ها را برای آینده دروازه‌شان راحت کرده است. با این حال آینده مشخص نیست و اگر مجیدی از هدایت استقلال کنار گذاشته شود، شاید مهدی رحمتی دوباره اولویت اصلی سرمربی جدید باشد و مجید حسینی که از این تغییرات تکراری خسته شده، استقلال را ترک کند. نکته عجیب‌تر آن که هر دو دروازه‌بان استقلال به پایان قرارداد خود رسیده‌اند! با این حال احتمال جدایی مهدی رحمتی بیشتر است. استقلالی‌ها مهدی نوراللهی را هم در خط دروازه دارند که البته با ۲۰ سال سن، فعلا باید تجربه بیشتری کسب کند.

خط دفاع؛ گذشتن و رفتن پیوسته

با خداحافظی خسرو حیدری و واکنش‌های روزبه چشمی، یعنی استقلال دو مدافع ارزشمندش را از دست داده است. شاهین طاهرخانی هنوز در سطح ترکیب اصلی نیست و فرشاد محمدی مهر منتظر تصمیم نهایی باشگاه مانده و از آن جایی قرارداد پژمان منتظری و وریا غفوری به پایان رسیده، یعنی باشگاه برای ماندن آن‌ها باید یک قرارداد قابل قبول به دو مدافعی پیشنهاد دهد که آینده تیم را تضمین می‌کنند. اما نسل جدید مدافعان استقلال هنوز قرارداد دارند؛ میثم تیموری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور و محمد دانشگر احتمالا ماندنی باشند اما امید نورافکن باید با شارلوا مذاکره کند و رضایت‌نامه بگیرد.

خط میانی؛ پر از خالی

استقلال هافبک‌های زیادی دارد اما هنوز جای خالی یک بازیکن میانی تمام عیار مانند امید ابراهیمی خالی است. به نظر نمی‌رسد علی کریمی، داریوش شجاعیان، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی تیم را ترک کنند. از سوی دیگر رضا کریمی هم در اردو استقلال حضور دارد با این حال فرهاد مجیدی به دنبال تقویت خط میانی است. او به دنبال محمد رضا حسینی هافبک کلیدی ذوب آهن است و او را در فهرست خود قرار داده تا احتمال آبی پوش شدن این بازیکن وجود داشته باشد. مدیران باشگاه هم در تلاش هستند او را به استقلال منتقل کنند. جدایی طارق همام هم تقریبا قطبی به نظر می‌رسد. بازگشت امید ابراهیمی منتفی شد، آن هم در شرایطی که استقلال هافبک‌های زیادی در میانه زمین دارد اما تفاوت کیفی آن‌ها و البته غیبت یک هافبک کامل، باعث شده خط میانی برای آبی‌های پایتخت پروژه پیچیده‌ای باشد. 

خط حمله؛ زلزله ۱۰۰ ریشتری

انگار گرمای خط حمله آتشین استقلال خیلی زود تمام شده است؛ عذر ایسما و منشا خواسته شد و الهیار صیادمنش هم که راهی ترکیه می‌شود. آبی‌ها تمام تمرکزشان بر روی تمدید قرارداد با پاتوسی مانده و همین باعث شده تا در کنار مرتضی تبریزی و مهدی قائدی، فقط شاهین طاهرخانی و روح‌الله باقری در خط حمله باقی مانده باشند. مرتضی آقاخان هم قطعا استقلال را ترک می‌کند و مذاکرات با مامه تیام هم که اصلا نتیجه‌ای نداشت. بنابراین خط حمله استقلال در تابستان تغییرات عظیمی را تجربه خواهد کرد. هر چند فرهاد مجیدی در چند دیداری که هدایت استقلال را برعهده داشت، توانست به یک ترکیب قابل قبول در خط حمله دست پیدا کند که با محوریت چهار بازیکن بود؛ مهدی قائدی، مرتضی تبریزی، روح‌الله باقری و پاتوسی. بنابراین اگر فرهاد در استقلال ماندنی باشد، شاید ترجیح بدهد به جای جذب یک یا چند مهاجم دیگر، خط میانی و دفاع استقلال را تقویت کند.

حالا که همه چیز آماده آغاز نقل و انتقالات است، استقلال باید بداند اولویت تیم در شرایط فعلی خط میانی و خط دفاع است چرا که خط حمله، ثابت کرده اگر خلاقیت خوبی را پشت سر خودش نظاره کند، آماره خیره‌ کننده‌ای را به یادگار خواهد گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی