• ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
  • کد خبر: 9499
طلا

رییس کمیسیون تخصصی طلا با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خریداران سکه، در بازار تاثیری ندارد، گفت: بازار در روزهای اخیر به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته است.

به گزارش ایران پژواک از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد کشتی آرای درباره تاثیر تعیین مالیات برای خرید سکه بر بازار و قیمت‌ها، اظهار داشت: کسانی که برای خرید و دریافت سکه ثبت نام کرده‌اند افرادی غیر حرفه ای هستند که از این طریق درآمدی نصیب آن‌ها شده که به درآمد اتفاقی معروف است و از آنجایی که سازمان امور مالیاتی از اینگونه درآمدها مالیات دریافت می‌کند، خریداران سکه که شامل این نوع درآمدها می‌شوند هم مشمول مالیات هستند.

وی افزود: طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی تا ۲۰ سکه مشمول مالیات نیست اما بیشتر از ۲۰ سکه به دلیل اینکه درآمدی حاصل شده، مالیات دریافت می‌شود که تاثیری در بازار نخواهد داشت زیرا سکه های ثبت نامی وارد بازار نشده و قیمت ها را تحت تاثیر قرار نداده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، ادامه داد: هدف بانک مرکزی نیز از ثبت نام سکه هماهنگی عرضه و تقاضا بود اما اکنون که عدم تعادل وجود دارد سکه حبابی شده است.

به گفته کشتی آرای، افرادی که سکه به نرخ دولتی دریافت کردند، مشمول مالیات هستند و خریداران آزاد سکه مشمول مالیات نمی شوند.

وی درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار، توضیح داد: امروز قیمت طلا جهانی ۱۶ دلار افزایش داشته است و این افزایش قیمت تاثیری بر قیمت‌های داخلی نداشته زیرا قیمت ارز در کشور روندی کاهشی داشته و موجب شده قیمت طلا نزولی باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تاکید کرد: تعطیلات پیش رو نیز موجب شده تا سطح معاملات و تقاضا کاهش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی