لیورپول

سرخپوشان آنفیلد در روزهای اوج خود به سر می برند و انتظار می رود که در سالهای آتی هم برای قهرمانی در رقابت های مختلف خیز بردارند.

به گزارش ایران پژواک، لیورپولی ها بعد از فینال واندا متروپولیتانو در مادرید همه یک باور داشتند و آن این بود که این جشن قهرمانی سرآغاز دوران جدیدی برای لیورپول و اولین جام در راه یک آینده پرافتخار است.

محمد صلاح بعد از پیروزی بر تاتنهام و بالا بردن جام قهرمانی چمپیونز لیگ گفت: « برای ما این یک شروع است». جوردن هندرسون، کاپیتان سرخپوشان، هم تاکید داشت: « می خواهم که تیم باز هم پیشرفت کند. می خواهیم که جام های بیشتری را ببریم».

جو گومز بعد از این فینال از نبودن محدودیت در لیورپول می گفت و تاکید داشت که مرزی در راه موفقیت های این تیم وجود ندارد. همچنین دنیل استوریج شروع موفقیت های لیورپول را به سدی تشبیه کرده که باز شده و سیلاب شروع به فوران زدن کرده است. البته این مهاجم احتمالا فصل آینده با پیراهن لیورپولی ها توپ نخواهد زد اما این مسئله هم باعث نشد که استوریج یک آینده درخشان را برای هم تیمی هایش پیش بینی نکند.

حالا همه منتظرند تا شاهد قدرت گیری هر چه بیشتر لیورپول در فوتبال انگلیس و اروپا و درو کردن جام های متعدد در فصول آتی باشند. به نظر همه چیز برای سلطه لیورپولی ها در سال های آتی بر دنیای فوتبال فراهم است اما این مسئله به هیچ وجه کار آسانی نیست.

لیورپول فصل گذشته هم تا فینال لیگ قهرمانان رسیده بود اما در نهایت بی تجربگی این تیم در مقابل تجربه بالای رئال مادرید و همچنین بدشانسی ها و اتفاقاتی مانند مصدومیت محمد صلاح و اشتباهات کاریوس باعث شد که لیورپول و یورگن کلوپ برای جام اروپایی خود یک فصل منتظر بمانند. شاید اگر کسی در توانایی های تیم کلوپ در فصل قبل شک داشت اما این فصل این شک و تردیدها به طور کامل برطرف شده است. لیورپول این فصل نه تنها دوباره تا فینال لیگ قهرمانان رسید و البته این بار برنده از زمین بیرون آمد بلکه در لیگ برتر انگلیس هم عملکرد درخشانی داشت و با تنها یک امتیاز کمتر ازسیتی و با کسب ۹۷ امتیاز که یک رکورد بین لیگ های برتر اروپایی برای تیم دوم لیگ محسوب می ود، به کار خود در جزیره پایان داد. لیورپول در این فصل لیگ تنها یک بار باخت و در مجموع تنها ۱۷ امتیاز از دست داد. در نهایت هم تنها چیزی که مانع قهرمانی سرخپوشان بعد از حدود ۳۰ سال در لیگ برتر شد، داشتن رقیبی به نام منچسترسیتی بود که خود یک فصل رویایی و درخشان را زیر نظر پپ گواردیولا سپری می کرد.

عملکرد لیورپولی ها در فصل گذشته باعث شده که حالا انتظارات این تیم به شدت بالا رود و استانداردی که با آن سنجیده می شوند، یک سطح بالاتر بیاید. عملکرد لیورپول اکنون با بهترین تیم های اروپایی مقایسه می شود. پیروزی بزرگ برابر بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را می توان نشانه ای از بازگشت دوباره لیورپول به جمع غول های فوتبال اروپا و در بین مدعیان به حساب آورد.

لیورپول فصل آینده هم نه تنها برای شکست دادن تیم آماده منچسترسیتی با قدرت در لیگ برتر حاضر می شود بلکه قطعا کلوپ و شاگردانش همچنان اشتیاق و عطش زیادی بر افزودن بر افتخارات اروپایی خود با درخشش در لیگ قهرمانان هم دارند.

شرایط تیم هم به گونه ای است که آنها را به تکرار موفقیت در سال های آتی امیدوار می کند. ترکیب فعلی لیورپول نه آنقدر جوان و کم تجربه است که نتوان به آن اعتماد کرد و نه آنقدر پا به سن گذاشته که احتمال افتش وجود داشته باشد. هسته اصلی بازیکنان فعلی تیم در اوج جوانی و اوج دوران ورزشی خود قرار دارند و اکثرا می توانند تا چند سال دیگر هم در همین سطح بازی کنند و حتی با توجه به سنشان، بهتر هم شوند.

سن اکثر بازیکنان فعلی لیورپول بین ۲۲ تا ۲۹ سال است و تنها میلنر است که به عنوان یک بازیکن ۳۰ سال این فصل زیاد در ترکیب لیورپول به میدان رفت. بقیه بازیکنان تیم کلوپ همه جوان و سرشاز از انگیزه هستند و قرار هم است که در سال های آتی در لیورپول بمانند. از طرف اکثر ستاره های تیم از محمد صلاح و ترنت الکساندر آرنولد گرفته تا سادیو مانه قراردادهایی بلند مدت با تیم دارند و از طرف دیگر موفقیت های اخیر سرخپوشان باعث شده که کمتر بازیکنی علاقه مند به ترک آنفیلد باشد. دیگر حتی بارسلونا و رئال مادرید هم به راحتی نمی توانند ستاره های تیم لیورپول را هوایی کنند و با وعده جام مانند کوتینیو آنها را به هر شکل ممکن از لیورپول بخرند.

بازیکنانی مانند میلنر، جوئل ماتیپ و دیواک ارویگی به زودی تمدید قرارداد می کنند و قطعا برای ستاره هایی مانند ویرجیل فن دایک هم یک تمدید قرارداد و احتمالا افزایش دستمزد در انتظار خواهد بود. فن دایک به عنوان یکی از گرانقیمت ترین خریدهای تاریخ لیورپول و گرانقیمت ترین مدافعان تاریخ فوتبال به جمع سرخپوشان اضافه شد و در این مدت نشان داد که ارزش این همه هزینه را داشته است. فن دایک با عملکرد خوب خود نه تنها استحکام خط دفاعی لیورپول را بیمه کرده بلکه این بازیکن هلندی در این مدت توانسته جوایزی مانند بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را هم به خاطر درخشش تصاحب کند. حتی از فن دایک به عنوان بخت جدی کسب توپ طلا و رقابت با لیونل مسی بر سر این جایزه در سال ۲۰۱۹ هم نام برده می شود.

اکثر بازیکنانی که در چند فصل اخیر و زیر نظر کلوپ به لیورپول اضافه شدند توانسته اند در این تیم درخشش کم نظیری را تجربه کنند و همین مسئله باعث شده که حالا آنفیلد به یک مقصد جذاب برای بسیاری از ستاره های جوان و مستعد دنیای فوتبال تبدیل شود. بازیکنانی مانند محمد صلاح، فن دایک، مانه و حتی کوتینیو طعم ستاره شدن زیر نظر کلوپ و در لیورپول فعلی را در سال های اخیر تجربه کرده اند و حالا خیلی ها منتظر ظهور ستاره های جدیدی در این هستند.

موفقیت های اخیر لیورپول البته قطعا بدون حضور یورگن کلوپ ممکن نبود و باشگاه هم با علم به این مسئله از هم اکنون به دنبال بستن یک قرارداد بلند مدت با این مربی آلمانی است. این در حالیست که کلوپ با لیورپول تا ۲۰۲۲ قرارداد دارد اما این مربی آنقدر خوب کار کرده که سران باشگاه تصمیم دارند که قرارداد جدیدی به او پیشنهاد دهند. گروه ورزشی فن وی که مالک باشگاه لیورپول محسوب می شود، نگاه بسیار مثبتی به کلوپ دارد و بخش اعظمی از موفقیت های لیورپول را ناشی از ارزش های این مربی باهوش و قوی و با ارتباطات بسیار خوب می داند. اکنون رابطه کلوپ با مالکین باشگاه در بهترین حالت خود قرار دارد که همین مسئله احتمال موفقیت های لیورپول در فصول آتی را حتی بیش از پیش می کند.

از نظر مالی هم با کمک این مالکین و به لطف موفقیت های اخیر لیورپول، این باشگاه در حال سودآوری هر چه بیشتر است و از نظر تجاری توانسته وضعیت بسیار خوبی پیدا کند. در اواخر زمستان گذشته سود ۱۰۶ میلیون پوندی برای این باشگاه به ثبت رسید و ارزش این باشگاه هم براساس آمار فوربس به ۱٫۷ میلیارد یورو افزایش یافت. البته این آمار قطعا در سال های آینده بهتر هم خواهند شد. لیورپول این فصل حدود ۱۰۰ میلیون پوند به خاطر قهرمانی اش در لیگ قهرمانان به دست آورد و علاوه بر آن یک معامله سودآور با یکی از شرکت های اسپانسر لباس هم در انتظار این باشگاه است. شرکت های ورزشی اکنون برای همکاری با لیورپول سر و دست می شکنند و به نظر می رسد که این شرکت نایکی از آمریکا است که توانسته اسپانسرینگ لیورپول برای فصول آینده را به دست آورد.

این در حالی است که مدیران لیورپول به دنبال بهبود وضعیت ورزشگاه آنفلید و افزایش پنج هزار عددی گنجایش این ورزشگاه هم هستند. حتی گفته می شود که ممکن است پروژه بازسازی آنفلید گسترده تر از این هم باشد و ظرفیت این ورزشگاه تا ۶۰ هزار نفر افزایش یابد. مدیران باشگاه خوب می دانند اکنون اگر ورزشگاهی دو برابر ورزشگاه فعلی هم تاسیس کنند به نفعشان است چرا که بلیت های آن خیلی زود به فروش می رسد و فعلا درخواست های زیادی برای تماشای بازی های خانگی لیورپول وجود دارد.

علاوه بر اینها، لیورپولی ها قرار است که تابستان به یک مجموعه تمرینی جدید در کرکبی هم نقل مکان کنند. این مجموعه تمرینی بزرگ گنجایش لازم برای حضور همزمان  و تمرین تیم های اصلی و تیم دوم لیورپول را داراست و لیورپول به آن لقب پایگاه فوتبالی اصلی مرسی ساید داده است. تیم دوم لیورپول هم نوید روزهای باشکوهی را به سرخپوشان می دهد و کلوپ آماده است که بازیکنان مستعد تیم ب را به تدریج به تیم اصلی اضافه کنند. بازیکنانی مانند ریان بروستر ۱۹ ساله و کی جانا هوور ۱۷ ساله از هم اکنون توجه کلوپ را به خود جلب کرده و در آستانه رسیدن به تیم اصلی لیورپول هستند. لیورپول این فصل موفق شد که به کمک همین بازیکنان جوان در جام حذفی زیر ۱۸ ساله ها هم با شکست منچسترسیتی، پس از ۱۲ سال قهرمان شود تا مشخص شود که بازیکنان آینده دار خوبی هم در جمع آنفیلدی ها حضور دارند.

استراتژی خوب باشگاه لیورپول در شکل قرض دادن بازیکنان جوان باعث شده که معمولا مستعدترین بازیکنان با کار در باشگاه های دیگر، تجربه لازم برای درخشش در لیورپول را پیدا کنند. حتی فروش این بازیکنان جوان هم می تواند منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی باشگاه باشد. درآمدی که می تواند خرج خرید ستاره های جدید شود.

البته شرایط لیورپول فعلی به شکلی است که بعید به نظر می آید این تیم به دنبال خرید بازیکنان بزرگ و پرتعداد در این تابستان باشد. تابستان گذشته لیورپول بیش از ۱۷۰ میلیون پوند هزینه کرد و البته توانست تیمی قدرتمند بسازد که قهرمانی اروپا را تصاحب کرد. اکنون اما لیورپول دیگر نیازی به هزینه هایی در این ابعاد ندارد و در عوض شاید چند خرید کوچک برای بهبود بخشیدن به تیم کلوپ برای فصل بعد کافی باشد. خرید یک مدافع کناری ذخیره، خرید یک دروازه بان خوب ذخیره می تواند از فعالیت های انتقالاتی این تابستان لیورپول باشد. همچنین اگر کلوپ شانس بیاورد شاید بتواند یک مهاجم جوان و سرعتی چند کاربرده را هم جذب کند تا تیمش برای فصل تکمیل شود.

خبر خوب برای لیورپولی ها این است که تیم انتقالاتی این باشگاه برخلاف بسیاری از باشگاه های بزرگ دیگر، در سال های اخیر توانسته همواره بازیکنان خوبی را جذب کند و سیاست های نقل و انتقالاتی این باشگاه بسیار موفق نشان داده اند.

لیورپول در این مدت نه تنها توانسته بازیکنانی را خریداری و به ستاره های در سطح اول دنیای فوتبال تبدیل کند بلکه آنقدر خوب کار کرده که حالا خیلی از بازیکنان به دنبال پیشنهاد گرفتن از این باشگاه هستند.

همه چیز برای لیورپول در شرایط فعلی ایده آل است و باید منتظر باشیم و ببینیم که گام بعدی این تیم با یورگن کلوپ چیست. آنها مرز موفقیت ها را در فصول آتی درنوردند و به قدرت اول فوتبال اروپا تبدیل شوند و یا شاید هم شرایط به گونه ای دیگر پیش برود. به هر حال، همه چیز برای درخشش نامحدود لیورپول فراهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی