شورای امنیت

نشست شورای امنیت درباره انفجار نفتکش ها بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش ایران پژواک از صدا و سیما در این نشست آمریکا ایران را متهم کرد اما سایر کشورها نامی از ایران نبردند و خواهان تحقیقات شدند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل, بعد از نشست شورای امنیت این سازمان درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان که پشت درهای بسته برگزار شده بود ادعا کرد ایران مسؤول این حملات بوده است.

در خبری دیگر سخنگوی کرملین درباره مرتبط کردن حمله به دو نفتکش در دریای عمان با ایران هشدار داد. دیمیتری پسکوف تصریح کرد با توجه به در اختیار نداشتن اطلاعات کافی درباره این حادثه هنوز زود است که بتوان درباره این حادثه قضاوت کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا در شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات فتنه‌جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه ۲۳ خرداد شورای امنیت سازمان ملل نماد دیگری از عملیات روانی ایران هراسانه این کشور بود.

در این بیانیه آمده است: ایران قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث ۲۳ خرداد تانکرهای نفتکش را رد و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: فراخواندن ایران به دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکره توسط آمریکایی که خود به صورت غیرقانونی از برجام خارج شده، یک طنز است. جنگ و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و حضور گسترده نظامی آن کشور در منطقه همواره منشأ اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه خلیج فارس و جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت آن به شمار می‌آید.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در بیانیه خود تصریح کرد: نه ارائه اخبار ساختگی و انتشار اطلاعات نادرست می‌تواند واقعیت را تغییر دهد و نه متهم کردن بی شرمانه دیگران. آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن باید از جنگ‌طلبی دست بردارند و به توطئه‌های فتنه انگیزانه و عملیات‌های مخفیانه خود با هدف متهم ساختن دیگران در منطقه پایان دهند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ایران با هشدار مجدد نسبت به زورگویی، ارعاب و تهدید و رفتارهای شریرانه آمریکا، نگرانی خود را درباره حوادث مشکوک امروز تانکرهای نفتی ابراز می‌کند. ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا به مسئولیت‌های خود در پیشگیری از اینگونه سیاست‌ها و اقدامات غیرمسئولانه و خطرناک آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در افزایش تنش در منطقه، عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی