• ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 9708
صدقه

موسسه نظرسنجی گالوپ هرساله، میزان سخاوتمندی مردم بیش از ۱۴۰ کشور را موردسنجش قرار می‌دهد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از گسترش نیوز، معمولا آمریکایی‌ها را سخاوتمندترین مردم جهان می‌دانند. چرا؟ چون پول زیادی را صرف کارهای خیرخواهانه می‌کنند. مردم، بنیادها، شرکت‌ها و سازمان‌های این کشور سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک کرده‌اند. این مقدار پول یعنی مردم ایالات‌متحده تقریبا دو درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور خود را می‌بخشند. در واقع مقدار کمک‌های خیرخواهانه آمریکا با درآمد ناخالص داخلی ۴۰ کشور برابری می‌کند.

این رقم بزرگ باعث شده است که آمریکایی‌ها را سخاوتمندترین مردم جهان بدانند اما آیا این‌گونه است؟ ضرورتا نه، مردم بسیاری از کشورهای جهان اگر توانایی مالی آمریکا را داشتند چه‌بسا به‌مراتب سخاوتمندانه‌تر رفتار می‌کردند. چه می‌شود اگر به‌جای مقدار پول داده شده، تعداد کسانی که کارهای خیرخواهانه انجام می‌دهند را ملاک قرار دهیم؟ آیا آمارها تغییر نخواهد کرد اگر به‌جای پول، مقدار زمانی که مردم صرف کمک به غریبه‌ها می‌کنند را ملاک قرار دهیم چطور؟

موسسه نظرسنجی گالوپ همین‌گونه عمل می‌کند و هرساله، درجه سخاوتمندی مردم بیش از ۱۴۰ کشور را موردسنجش قرار می‌دهد. نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها واقعا سخاوتمند هستند ولی نه سخاوتمندترین مردم جهان. یافته‌های گالوپ نشان می‌دهد که اندونزی و استرالیا رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. آمریکا و نیوزیلند به ترتیب در جایگاه‌ سوم و چهارم قرار می‌گیرند. نتایج مطالعه گالوپ واقعیتی یک واقعیت مهم را تائید می‌کند: برای بخشنده بودن لازم نیست ثروتمند باشید. بعضی از کشورهای فقیر جز سخاوتمندترین کشورها هستند. اندونزی، کنیا و میانمار جز کشورهای نخست این رتبه‌بندی هستند.

فضای رسانه‌ها پر از اخبار بد مربوط به جنگ، ترور است بااین‌حال مطالعه گالوپ نشان می‌‌دهد که مردم در اقصی نقاط جهان سعی دارند جهان را به‌جای بهتری برای زندگی کردن یکدیگر تبدیل کنند. یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که بیش از یک میلیون نفر در یک‌ ماه اخیر زمان خود را در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهند، ۴. ۱ میلیون نفر از آنها گفته‌اند که در یک ماه گذشته کمک مالی کرده‌اند و بیش از ۲ میلیون نفر گفته‌اند که در صورت نیاز به غریبه‌ها کمک می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی