پخش صدای روح نواز اذان، بسیاری از مشاهیر غرب را به خود جذب کرده و آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایران پژواک، «مورگان فریمن» مجری و بازیگر سرشناس هالیوود یکی از این افراد است. او می گوید: «یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین صداها در جهان، صدای اذان مسلمانان است».

«لیام نیسون» نیز در مصاحبه ای تلویزیونی درباره تجربه خود از حضور در شهر استانبول برای ساخت یک فیلم گفت: «استانبول شهری شگفت انگیز است که در گذشته قسطنطنیه نام داشت. این شهر دروازه بین شرق و غرب محسوب می شود و از فرهنگی غنی در طول تاریخ برخوردار بوده است. در این شهر 4000 مسجد وجود دارد و صدای اذان از ساعت پنج بامداد هر روز شنیده می شود در حالی که زمان عادی بیدار شدن از خواب، شش صبح است... هفته اول این شرایط برای من آزار دهنده بود ولی در هفته دوم روح شما با این صدا عجین می شود و این صدا به زیباترین صدا برای بیدار شدن از خواب تبدیل می شود».

لیام نیسون در مصاحبه ای دیگر گفت: «برای ساخت فیلم به استانبول رفته بودم. صدای اذان ساعت پنج بامداد شنیده می شود. از هفته دوم این صدا برای من دلنشین شد و در هفته سوم واقعان آن را دوست داشتم... احساس کردم شاید اسلام راه حل باشد».

قرار گرفتن تحت تاثیر صدای اذان به هنرپیشه ها محدود نمی شود. «کیت هامبل» مجری مشهور بی بی سی که محبوبیت زیادی در انگلیس دارد در برنامه ای درباره خاورمیانه که در حال تهیه آن بود برایش اتفاق جالبی افتاد. او بر بام یک ساختمان تحت تاثیر صدای اذان قرار گرفت که از هر جهت شنیده می شد به طوری که اشکهایش جاری شد. او بعدا گفت: «با صحنه و صدایی باور نکردنی رو به رو شدم به طوری که خودم را عاشق آن یافتم».

http://www.iranpejvak.com/d/2019/06/16/0/13602.mp4

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی